Mâine, în Japonia şi Koreea de Sud, este sărbătorită "Ziua albă", echivalentul zilei de 8 Martie, un eveniment anual în care bărbaţii obişnuiesc să cumpere un cadou pentru femeia iubită.
Această sărbătoare a apărut ca urmare a faptului că, în ambele ţări, ziua de 14 februarie este dedicată, în exclusivitate, bărbaţilor.
Atunci, femeile sunt cele care cumpără cadouri, pe care le oferă bărbatului despre care el consideră că îndeplineşte un rol important în viaţa lor, nu numai partenerilor de viaţă, ci chiar şefilor sau uneia dintre rude. În cazul în care cadoul este unul romantic, acesta poartă numele honmei-choco (ciocolata dragostei). Dacă este semn al respectului, el se numeşte (ciocolata din obligaţie).
Ideea ca femeile să-i răsfeţe pe bărbaţi nu a fost agreată de la bun început. Astfel, în 1978, Asociaţia Naţională din Industria Uşoară din Japonia a venit cu o idee în scopul rezolvării acestei anomalii. Japonezii început să scoată pe piaţa un tip de ciocolată pe care bărbaţii să o poată oferi femeilor pe 14 martie şi, astfel, să compenseze lipsa de atenţie de care acestea au parte de Valentine's Day.
Deşi a avut un început timid şi a fost sărbătorită sporadic, "Ziua albă" a câştigat destul de repede notorietate, devenind o zi unanim recunoscută şi cu dată oficială în calendar. În plus, caracterul ei simbolic a dispărut, iar bărbaţii sunt obligaţi să ofere cadouri care valoraează de trei ori preţul celor pe care le-au primit de Valentine's Day.
Grija nu este numai de partea bărbaţilor, ci şi a femeilor care trebuie să fie foarte atente la ce oferă. Multe dintre ele, atunci când cumpără, înmulţesc suma investită cu trei ca să vadă cu s-ar putea alege o lună mai târziu.
Iată cum, o sărbătoare care se dorea a iubirii şi a sentimentelor sincere, s-a transformat într-un eveniment comercial cinic.