Revista Libero Reporter publică detalii despre cei cinci români aflaţi la bordul vasului italian Buccaneer, capturat în 11 aprilie 2009 în Golful Aden.
Reporterii revistei i-au identificat pe patru din cei cinci români care se aflau în echipajul vasului Buccaneer. Aceştia sunt: inginerul şef Nicuşor Marinescu, timonierul Adrian Gâlcă, mecanicul George Dorel şi motoristul Marius Aragea - toţi din Constanţa.
Cel de al cincilea marinar, este din Bucureşti. Toţi au între 28 şi 35 de ani. Românii s-au îmbarcat la Singapore, în 20 februarie, iar contractele lor de muncă au fost încheiate prin intermediul consulatului italian, între angajatorul Adrian Andruşca, de la compania Crusche Crewing, cu sediul în Ovidiu, judeţul Constanţa, şi armatorul italian "Micoperi Marine Contractors", cu sediul la Ravenna, Italia.
Alaturi de cei cinci români, la bordul vasului se mai aflau zece italieni şi un croat. Rudele marinarilor răpiţi primesc informaţii prin intermediul lui Adrian Andruşca, care este informat despre demersurile intreprinse de autorităţile italiene, pentru eliberarea ostatecilor, de Ministerul italian de Externe şi armatorul "Micoperi Marine Contractors".
La începutul lunii iunie, căpitanul vasului a declarat în cursul unei convorbiri telefonice, cu un jurnalist al Corriere della Sera că pe navă nu mai este hrană, apă potabilă şi medicamente, iar cei 16 ostatici sunt nevoiţi să trăiască fără aer condiţionat, la o temperatură de circa 40 de grade Celsius. "Este peste puterile noastre. Vă rugăm, scoateţi-ne din această situaţie, altfel le vom cere chiar noi să ne omoare", a spus comandantul, Mario Iarlo.
În aprilie şi iunie, piraţii somalezi lansaseră două ultimatumuri pentru a stimula autorităţile italiene să demareze negocierile pentru eventuala eliberare a navei şi echipajului. Deocamdată, nu există confirmări oficiale privind stadiul negocierilor pe care Italia le-ar purta pentru eliberarea navei Buccaneer, aparţinând armatorului italian "Micoperi Marine Contractors".