Portul Constanţa face profit. Conducerea este contestată în instanţă de Fondul Proprietatea

Portul Constanţa face profit. Conducerea este contestată în instanţă de Fondul Proprietatea

Portul Maritim Constanța a reuşit să obţină, anul trecut, un profit brut în creştere cu 30% faţă de 2019.

Portul Constanţa face profit. Compania Naţională de Administrare a Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC) a înregistrat, anul trecut, un profit brut de aproape 170 milioane de lei, faţă de 130 milioane de lei, în 2019.

Profitul brut al companiei este în creştere cu 30,3% comparativ cu 2019

Este în creştere cu 30,3% comparativ cu cel din anul anterior, arată Financial Intelligence.

Raportul Fondului Proprietatea, acţionarul minoritar al companiei, relevă faptu. că profitul net conform rezultatelor preliminare este de 146,4 milioane lei, în creștere cu 35,3% față de 2019:

Ne puteți urmări și pe Google News

Conform rezultatelor preliminare pe 2020, ”vânzările au scăzut față de 2019 cu aproximativ 1,4%, la 345,2 milioane lei. Aceasta în condiţiile în care traficul de mărfuri a scăzut cu 9,3% față de 2019, până la 60,4 milioane tone. Cauza este scăderea cantității de petrol și produse petroliere. Au înregistrat o scădere de 18,5% față de 2019, până la 11,7 milioane tone, arată raportul.

Veniturile totale ale companiei au fost de 402,47 milioane lei, în creştere cu 3,4% faţă de cele din 2019. Veniturile din exploatare s-au majorat cu 4,5%, la 385,59 milioane lei. Veniturile financiare s-au redus cu 17,2%, ajungând la 16,88 milioane lei.

Pe de altă parte, cheltuielile au totalizat 232,49 milioane lei (minus 10,2% faţă de 2019). Cele din exploatare s-au cifrat la 224,738 milioane lei (minus 10,8%), iar cele financiare la 7,752 milioane lei (plus 12%).

Fondul Proprietatea a acuzat Ministerul Transporturilor de lipsă de transparență

Tribunalul Constanța a decis miercuri, în primă instanţă, în favoarea acţionarului minoritar Fondul Proprietatea. în dosarul 19/118/2019. FP a acuzat că, în 2018, Ministerul Transporturilor, acționarul majoritar al Portului Constanța, nu a convocat Adunarea Generală a Acționarilor Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA (CN APMC) cu 30 de zile înainte de data ședinței,

De asemenea, nu a transmis cu 30 de zile înainte, către acționarul minoritar, lista cu persoanele propuse spre numire în CA. Decizia instanței nu este definitivă, se poate face apel în 30 de zile.

La finalul anului 2018, FP a transmis că Ministerul Transporturilor a propus revocarea şi numirea unor membri în Consiliul de Administraţie fără a furniza acţionarului minoritar informaţii sau documente justificative.

Portul Constanţa face profit. Surse: Procesul nu va avea efecte juridice

Surse au declarat pentru Financial Intelligence că, deși contestatarii au câștigat în primă instanță, acest proces nu va avea efecte juridice: “La mijloc a fost vorba de formalități legale de protecție a acționarilor minoritari, acționari care, oricum, prin votul de 20% nu ar fi putut influența numirea sau nu a persoanelor propuse. Între timp, odată cu schimbarea ministrului,  Ministerul Transporturilor a corectat eroarea și, prin decizia nr. 5 din 10 Septembrie 2019, a aplicat procedura de vot cumulativ (unde a votat inclusiv Fondul Proprietatea) pentru numirea membrilor CA. În baza acestei proceduri a funcționat actualul CA și ea nu a fost contestată de nimeni (nici un acționar). În plus, instanța a respins ca nefondată acțiunea Fondului Proprietatea cu privire la incompatibilitatea unor membrii CA”.

La acea vreme, Johan Meyer, CEO al Franklin Templeton Investments Limited, declara că Fondul Proprietatea dezaprobă lipsa de transparență a Ministerului Transporturilor.

Fondul Proprietatea a solicitat selectarea și numirea unor membri neexecutivi independenți in consiliul de administrație, fără potentiale conflicte de interese.