Pe o porţiune de doar circa 12 kilometri, între pasajul Băneasa şi ieşirea din Otopeni, statistica accidentelor este sumbră. Şoferii profită de lipsa semafoarelor şi a radarelor fixe şi calcă prea tare acceleraţia, adesea cu consecinţe dramatice.
În ciuda numărului extrem de ridicat de accidente, CNADNR, compania naţională de drumuri, nu a luat nicio măsură, chiar dacă şi Poliţia i-a cerut asta. „În perioada 2012 - 2016, au fost transmise 12 informări către CNADNR, în vederea identificării unor soluții de creștere a siguranței rutiere pe acest sector de drum și eliminare a riscului de accidente”, au răspuns la o solicitare a EVZ reprezentanţii Poliţiei Române.
65 de accidente grave în 5 ani, 23 de morţi
Potrivit datelor IGPR, pe tronsonul menţionat, „în ultimii 5 ani au fost înregistrate 65 accidente grave de circulație, soldate cu 111 victime, dintre care 23 persoane decedate”. Din numărul total al victimelor, 2 sunt copii, răniți ușor. În plus, „8 accidente au avut loc ca urmare a pătrunderii pe contrasens”, din cauza lipsei parapetelor. Probabil acestea au fost şi cele mai dramatice accidente, dat fiind că sensurile sunt separate de o bordură joasă, care destabilizează şi mai rău maşinile, aruncându-le pe contrasens.
Ieri s-a împlinit o lună de când o tânără de doar 35 de ani, mamă a unei fetiţe de patru ani, şi-a pierdut viaţa într-un cumplit accident pe DN1, în zona magazinului Ikea din Băneasa, după ce un autoturism de pe contrasens a spulberat- o.
Abia după această moarte, CNADNR a început în sfârşit ceea ce trebuia să facă de la bun început: montarea parapetelor de protecţie între sensuri pe DN1.