PNL, zgârcit cu eurocandidaţii

Liberalii care vor în PE cheltuiesc de trei ori mai mult decât au făcut-o colegii lor în 2007.

Eurocandidaţii PNL se văd nevoiţi să scoată mai mulţi bani din buzunar în campania electorală decât au făcut-o colegii lor în urmă cu doi ani. Şi asta pentru că, la centru, s-a decis ca, în schimbul renunţării la contribuţia obligatorie, costul oricărui material suplimentar să fie suportat de cel care aspiră la un post în Parlamentul European.

“Spre deosebire de alegerile trecute, noi am renunţat să mai cerem o contribuţie a candidaţilor la fondul central de campanie. Însă, ei vor plăti orice material suplimentar faţă de cele asigurate de la centru”, a declarat Rareş Mănescu, şeful de campanie al PNL. El a estimat la 2 milioane de euro costurile campaniei, sumă care acoperă cheltuielie de la centru ale partidului.

Această strategie îi va face pe eurocandidaţi să plătească mai mult decât la euroalegerile din 2007, afirmă surse din partid. Atunci, fiecare candidat aflat pe un loc eligibil a contribuit cu 15.000 de euro la fondul central de campanie. Însă partidul a asigurat o cantitate consistentă de afişe, materiale promoţionale sau spaţii publicitare.

Acum însă, candidaţii aflaţi pe cele 6 locuri considerate eligibile vor cheltui în jur de 50 de mii de euro, potrivit estimărilor neoficiale, pentru că partea asigurată de la centru a scăzut serios. Calculele aspiranţilor

Candidaţii partidului speră în cheltuieli cât mai reduse. “Eu sper să se încadreze în 25.000-30.000 de euro, dar nu e o sumă bătută în cuie, dacă voi mai avea nevoie de materiale suplimentare”, afirmă Renate Weber.

Ea şi-a comandat câteva zeci de mii de afişe, pliante, pixuri, dar şi “foarte multe” stickuri de memorie, pe care va pune filmuleţe despre activitatea sa în Parlamentul European. De asemenea, Renate Weber îşi va închiria o maşină pe durata campaniei electorale.

La rândul său, Cristian Buşoi afirmă că va realiza materiale personalizate, dar că, din punct de vedere financiar, se va baza pe ajutorul colegilor din filiala Timiş.

Campania PNL pentru Parlamentul European se va desfăşura sub două sloganuri: “Apărăm interesul tău în Europa” şi “Bani pentru români, bani europeni”. Lansare cu atacuri la Băsescu

Lansarea eurocandidaţilor PNL, petrecută ieri la Palatul Parlamentului, a fost un prilej de atacuri la adresa preşedintelui Traian Băsescu. Liderul liberal Crin Antonescu a invocat atitudinea şefului statului faţă de de promulgarea legii măririi salariilor profesorilor: acum şase luni a spus că o face “cu convingere şi în deplină cunoştinţă de cauză”, iar acum “ne spune că a promulgat-o din greşeală”.

„Probabil că la toamnă o să ne spună că nici n-a promulgat-o”, a estimat liberalul. “Traian Băsescu este ca un chelner care mai greşeşte nota, dar niciodată în defavoarea lui, ci a celor care plătesc”, a acuzat Antonescu. De faţă cu fostul premier Călin Popescu-Tăriceanu, Antonescu a comentat că “poate” nici guvernul trecut nu a făcut tot ce putea să facă pentru a proteja România de criză. “Nu este o criză doar economică, este o criză morală, de valori, de comunicare şi, dacă ne uităm bine la Traian Băsescu în ultima vreme, este în bună măsură şi o criză de nervi”, a declarat preşedintele PNL.

“Nu există proiectul politic Traian Băsescu, ci numai ambiţia bolnavă a unui om care vrea să conducă singur o ţară, mult mai mare desigur decât un vapor”, a spus şi Norica Nicolai, prima clasată pe eurolista PNL.

Pentru a întări imaginea de implicarea în activitatea PE, candidaţii PNL care sunt în prezent europar lamentari şi-au transmis me sajele, în direct, de la Parlamentul European şi au făcut un scurt rezumat al activităţii lor în cei doi ani de mandat. LUPTA PENTRU PE

289 de candidaţi pe 33 de locuri

  • Campania electorală începe oficial abia astăzi, urmând să se încheie cu o zi înaintea alegerilor, pe 6 iunie, la ora 7.00.
  • Pentru cele 33 de locuri în Parlamentul European, care vor reveni României după scrutinul din 7 iunie, s-au înscris 287 de candidaţi pe liste de partid şi doi independenţi.

Dincolo de propaganda electorală din teritoriu, marea bătălie pentru voturi se va da la televizor. Potrivit datelor oficiale trimise la CNA, cele mai multe posturi comerciale centrale nu vor taxa eurocandidaţii în emisiunile electorale.

  • OTV, pe de altă parte, şi-a anunţat deja tarife de la 5.000 de euro pe oră la emisiunile din timpul zilei la 10.000 de euro pe oră la „Dan Diaconescu Direct”.
  • Conform legii, partidele care şi-au depus o listă completă cu 43 de candidaţi ar trebui să se încadreze cu chetuielile în suma de 65 milioane lei. Donaţiile din partea persoanelor fizice trebuie să se limiteze la 200 de salarii minime brute pe economie, adică 120.000 de lei, iar cele din partea companiilor la 30.000 de lei.
  • Alegerile din România sunt organizate simultan cu cele din alte 15 state UE, în rest fiind programate în intervalul 4-6 iunie.