România. PNL vine cu explicații în urma atacului PSD cu privire la campania de panotaj. Liberalii spun că partidele politice beneficiază de subvenție din partea bugetului de stat, potrivit legii, iar fiecare partid își stabilește modul de promovare.
PNL: Clarificări în ceea ce privește campania de panotaj
PNL mai afirmă că fiecare partid stabilește prioritățile legate de promovarea activităților sale, în funcție de canalele de comunicare de care este interesat (presă scrisă ori audiovizuală, mediul online, outdoor, pliante etc.).
De altfel, PNL - precum și celelalte partide – folosește aceste fonduri pentru a promova activitatea partidului, conducerea formațiunii, candidații, atât prin campanii de panotaj outdoor, cât și alte metode.
Toate partidele investesc sume din subvenție pentru comunicare, presă și propagandă și se înscriu în firescul comunicării politice, cu respectarea legii. Primul lider de partid care a beneficiat de o asemenea promovare a fost Cătălin Drulă, pe atunci președintele USR.
În prezent, un alt lider de partid - George Simion, președintele AUR – își promovează, în același mod, un plan electoral prezentat în afara perioadei legale pentru acest tip de campanie. Dintre formațiunile politice, PSD a cheltuit cele mai mari sume pentru activități de promovare.
Acțiunile de promovare ale președintelui partidului, perfect legale
PNL mai subliniază faptul că acțiunile de promovare actuale reprezintă o activitate firească de informare a publicului despre activitatea PNL și a președintelui partidului, realizate într-un mod perfect transparent și legal.
Liberalii mai spun că panourile publicitare au fost rezervate și contractate încă din luna februarie 2024 pentru întregul an, având în vedere toate campaniile electorale și materialele de promovare ale partidului. Aceste panouri nu au fost destinate exclusiv promovării cărții președintelui, fiind utilizate și pentru evenimente precum Congresul Partidului Popular European și pentru Ziua Partidului.
În calitate de principal partid al dreptei, PNL consideră că este important ca oamenii să cunoască experiența și viziunea președintelui partidului, principalul vector de imagine al formațiunii.
PNL, replică oponenților politici
În comunicatul emis de către PNL, se mai arată: „Credem că este extrem de utilă - pentru corecta informare a opiniei publice - o comparație a sumelor investite de PNL cu cele alocate de alte partide pentru întregul mix de comunicare. Manifestarea aceleiași transparențe ar trebui să vină din partea tuturor partidelor. Spre deosebire de alte formațiuni politice, PNL a răspuns întrebărilor venite din partea presei.
Precizăm că volumul urmează să fie lansat în perioada următoare, iar toate veniturile vor fi direcționate către susținerea unor inițiative caritabile. Scopul acestui comunicat este informarea corectă a opiniei publice și combaterea intoxicărilor oponenților politici, care cheltuie sume exorbitante din subvenția primită din bani publici pentru amplificarea acestor atacuri, se arată în comunicatul emis de liberali