PMP a mai făcut o alianță. Băsescu a bătut palma cu transportatorii

PMP a semnat, ieri, două protocoale de colaborare cu Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR). Transportatorii vor avea sprijin în plan legislativ din partea PMP, la schimb Traian Băsescu le oferă două locuri eligibile pe listele de la parlamentare

Nu doar fost președinte, ci și fost ministru al Transporturilor, liderul PMP Traian Băsescu a anunțat ieri că s-a aliat cu transportatorii. Este a doua mișcare strategică a lui Traian Băsescu în vederea alegerilor parlamentare făcută în mai puțin de o lună. Pe 12 iulie el a anunțat că UNPR fuzionează prin absorbţie cu PMP. În partid se pregătesc noi mutări electorale până la toamnă. Traian Băsescu și ceilalți lideri ai partidului au în plan să coalizeze în jurul lor cât mai multe grupări profesionale. „Practic, avem două protocoale, unul de colaborare pe probleme ale transportatorilor, - de la infrastructură, RCA, legislaţie şi aşa mai departe, - și altul legat de implicarea politică a acestui patronat în activitatea PMP. Asta înseamnă că vor avea reprezentanţi în toate structurile noastre, naţională şi locală, de la judeţ până la ultima organizaţie”, a anunţat, ieri, preşedintele PMP, Traian Băsescu.

Problema RCA

La schimb, el a promis două locuri eligibile pentru COTAR pe listele PMP la alegerile legislative din această toamnă. Liderul COTAR, Vasile Ștefănescu, va ocupa o funcţie în cadrul Consiliului Executiv Naţional al PMP. COTAR numără 9 federaţii naţionale, 15 asociaţii patronale şi alte societăţi din domeniu sau domenii adiacente transporturilor. În prezent, Confederația are peste 85.000 de salariați.

Preşedintele PMP a explicat că alături de reprezentanţii COTAR au fost stabilite şi priorităţile imediate, problema RCA fiind una dintre acestea.

„În momentul de faţă, taxa RCA ne afectează foarte tare. Am ajuns să nu mai facem plăţi către bugetul statului, pentru că trebuie să plătim taxa RCA. E ca un credit, dar ca un credit care merge cu majorări şi penalităţi foarte mari. Cerem în mod public să uzeze (Guvernul - n.r.) de Legea 21 articolul 4, alineatele 2 şi 3, şi să îngheţe aceste tarife la preţul din iunie 2015, bineînţeles cu marja pe care şi-a asumat-o domnul preşedinte Mişu Negriţoiu, 52,7%”, a declarat Vasile Ştefănescu. Ulterior, reprezentanții COTAR au fost la Guvern, care a cerut transportatorilor timp de gândire până în 21 august în legătură cu solicitările privind tarifele RCA.

Preşedintele COTAR a anunțat că, în cazul în care Executivul nu va răspunde solicitării transportatorilor în privinţa RCA, confederaţia are în vedere organizarea unui miting de protest până în data de 15 septembrie 2016.

Alegeri în noiembrie

Propunerea Guvernului privind data organizării alegerilor parlamentare, pe 4 sau 10 decembrie, este puţin fezabilă şi trebuie văzut dacă scrutinul nu ar putea avea loc în luna noiembrie, a spus ieri Traian Băsescu. „Daţi-vă seama, 4 (decembrie - n.r.) nu se poate, e între sărbători, 11 este la opt zile de data expirării mandatului legal al Parlamentului. Ţara nu poate sta fără Parlament. Premierul, dacă e desemnat are 10 zile pentru a anunţa Cabinetul şi programul. Deci, de pe 11 pe... numai BEC până dă rezultatele finale şi se face 19”, a arătat Băsescu.

Copleșiți de noile tarife

Reprezentanții transportatorilor au atras atenția până acum în repetate rânduri cu privire la majorarea excesivă a tarifelor RCA. Problemele semnalate de aceșia sunt susținute de datele din piață. Astfel, profit.ro publica în luna iulie informații potrivit cărora, de anul trecut și până acum majoritatea companiilor de asigurări au dublat prețul RCA, în unele cazuri fiind vorba și de creșteri de 10 ori ale tarifelor față de anul trecut. În prezent, RCA pentru un camion de 19 tone ar ajunge astfel al circa 4.000 de euro. Pe de altă parte, la mijlocul lunii iulie, un raport al Autorității de Supraveghere Financiară indica o creștere cu 52,7% a tarifelor RCA pentru transportatori, în ultimul an. În paralel, reprezentanții Uniunii Naționale a Societăților de Asigurări din România susțin că majorarea tarifelor este justificată de starea proastă a infrastructurii, ceea face ca rata daunalității să fie de două ori mai mare în România decât media europeană. (Raluca Florescu)