Înregistrarea discuției dintre pilotul avionului Blue Air și turnul de control a fost făcută publică de niște radio amatori. În timp ce autoritățile țin la secret înregistrările audio dintre pilot și turnul de control, pe youtube aceste înregistrări sunt publice.
Din discuțiile pilotului cu turnul de control al Aeroportulu Internațional Cluj Napoca se confirmă faptul că exista o problemă la sistemul de lumini de ghidaj, montat în apropierea pistei. Directorul Aeroportului Internațional Cluj Napoca, David Ciceo a spus că defecțiunea la sistemul de lumini a apărut după incidentul aviatic.
Pilotul Cătălin Dinu se afla la manșa avionului Boeing 737, al companiei Blue Air, și a reușit să îi salveze în ultima clipă pe cei 100 de pasageri aflați la bord.
În cursul zilei de joi, avionul Blue Air a ratat aterizarea pe Aeroportul Internațional Cluj Napoca și a ieșit 20 de metri în afara pistei, în zona de siguranță. Pasagerii nu au avut de suferit.
STENOGRAMA COMPLETA
Pilot Cătălin Dinu: Să daţi luminile pe high, vă rugăm!
Turnul de control: Sigur, un moment.
Pilot: Turnule, 9301 - tocmai am ieşit din pistă.
Turnul de control: Confirm. Bine ați venit! Continuați spre Delta (n.r. altă pistă), către poziția de îmbarcare.
Pilot: Nu m-ați înțeles. Este PAN, PAN (N.r.- cod de urgenţă) Am ieșit din pistă.
Turnul de control: Sunt turnul, confirm, mulțumesc!
Pilot: Suntem ieșiți din pistă, nu s-a întâmplat nimic, suntem pe sol. Motoarele încă funcționează. Ne uităm la situație și pe urmă vom proceda la o evacuare.
Turnul de control: Sunt turnul, confirmăm, anunțăm imediat solul! O să vină imediat utilaje pentru asistență.
Pilot: Turnule, 9301 - tocmai am ieşit din pistă.
Turnul de control: Confirm. Bine aţi venit! Continuaţi spre Delta (n.r. altă pistă), către poziţia de îmbarcare.
Pilot: Nu m-aţi înţeles! Am ieşit din pistă.
Turnul de control: Sunt turnul, confirm, mulțumesc!
Pilot: Suntem ieșiți din pistă, nu s-a întâmplat nimic, suntem pe sol. Motoarele încă funcționează. Ne uităm la situație și pe urmă vom proceda la o evacuare.
Turnul de control: Sunt turnul, confirmăm, anunțăm imediat solul! O să vină imediat utilaje pentru asistență.Toate stațiile de la sol au fost anunțate, o să vină pentru asistență. Dacă puteți să comunicați, ați ieșit din pistă? Aveți avarii? Să știu ce să comunic la sol.
Pilot: Deci, am ieșit din pistă, pe partea dreaptă. Suntem în proces de oprire a motoarelor. Și din câte vedem, e posibil să fi atins cu motorul. Confirm, fără victime.
Turnul de control: Am confirmat pe partea dreaptă, am să comunic la sol. Confirm, fără victime, acum o să vină asistența. Am considerat pista ocupată, blocată, până se eliberează.
Pilot: Așteptăm o mașină de la dumneavoastră, de la pompieri, să evalueze situația de prin afară, pentru că noi nu vedem tot avionul. Momentan noi suntem bine, nu avem pericol de foc. Dacă îi vom evalua pe slide-uri (n.r. tobogane) sau vom coborî pasagerii pe scări.
Turnul de control: Am confirmat, am vorbit cu dispecerul, prima mașină care a ajuns lângă dumneavoastră nu a observat daune ale aeronavei.
Pasagerii au tras o sperietură pe cinste, dar, din fericire, nimeni nu a fost rănit.