FaceApp s-a „viralizat” cu câteva zile în urmă pe Instagram, Twitter și Facebook datorită îmbunătățirii filtrelor care vă permit să faceți o autoevaluare și să vizualizați, într-un mod mai realist, cum veți arăta pe la 60 – 70 de ani.

Aplicația a fost creată de Wireless Lab, o companie cu sediul în St. Petersburg, Rusia, condusă de inginerul Yaroslav Goncharov.

FaceApp ridică semne de întrebare vizavi politica de confidențialitate. Aplicația de origine rusească este disponibilă pentru iOS și Android și are o politică de confidențialitate destul de ambiguă pe site-ul său care nu a mai fost actualizată din ianuarie 2017.

Conform politicii de confidențialitate disponibile doar în limba engleză, FaceApp colectează tot conținutul generat de utilizator (fotografii și / sau video), precum și alt tip de informații pentru a oferi conținut personalizat și publicitate.

FaceApp spune că nu va împărtăși sau va vinde informațiile dumneavoastră unor terțe părți. Cu toate acestea,există o problemă: singurii care pot avea acces sunt doar cei care fac parte din același grup de companii sau care devin „afiliați”.

Există, de asemenea, „furnizorii de servicii”, care dispun de datele de localizare, identificatorii dispozitivelor și fișierele de jurnal.

Pentru stocarea acestor informații, FaceApp indică faptul următor: conținutul utilizatorului este stocat și procesat în Statele Unite și în alte regiuni unde compania, afiliații și partenerii au sedii.

Este posibil ca, la un moment dat, informațiile să fie transferate într-o altă țară în care legile care reglementează colectarea și utilizarea datelor nu sunt aceleași, cum ar fi Rusia, unde își are originea societatea.

În cazul în care FaceApp este cumpărat sau dizolvat, toate informațiile despre utilizator pot fi transferate către o terță parte. În general vorbind, politica de confidențialitate a FaceApp nu diferă mult de alte aplicații similare: este ambiguă și nu specifică ce se va întâmpla cu fotografiile folosite pentru „a îmbătrâni”.

Dacă firma este achiziționată de Facebook sau de orice altcineva, toate informațiile despre dumneavoastră ar trece la cumpărător, care „ar trebui să își îndeplinească angajamentele asumate” în politica actuală de confidențialitate.

Jon Lawrence, de la Electronic Frontiers Australia, spune că recunoașterea facială devine un element-cheie al identității digitale, astfel încât oamenii ar trebui să-și protejeze fața la fel cum fac cu alte date sensibile precum codul pin.

FaceApp, de origine rusească, pare că tinde să colecteze mai multe informații decât trebuie să opereze, potrivit dcnews.

 

Te-ar putea interesa și: