Podul Constanța, din București, rămâne o zonă cu grad de risc ridicat. Construcția nu a avut parte de renovări de consolidare, iar mii de oameni își pun viața în pericol în fiecare zi.
Podul Constanța este un punct important de circulație din nordul Capitalei, zona fiind una dintre cele mai agglomerate din București la orele de vârf.
Cu bucăți de beton care cad și stâlpi de susținere șubreziți, podul se poate prăbuși oricând, spun experții, mai ales că pe el trec trenuri în fiecare zi, arată stirileprotv.ro.
În aceste condiții, o asociaţie care militează pentru consolidarea construcțiilor din București și consilierii USR cer restricționarea traficului rutier şi pietonal din zonă.
Podul Constanța de pe Calea Griviței a fost construit acum 80 de ani şi de atunci a fost reparat o singură dată, superficial, la sfârşitul anilor ’80. Acum stâlpii de susţinere s-au erodat până la armatura de fier, iar din grinda cad bucăţi de beton.
Podul face parte dintr-un nod de circulaţie foarte important pentru Capitală. Pe sus trec zi de zi trenuri atât, de călători, cât şi de marfă. Iar aici pe şosea, trec tramvaie, troleibuze, autobuze şi poate zeci de miii de maşini, în special şoferi care locuiesc în localităţile de lângă Bucureşti, cum ar fi Buftea sau Chitila şi trebuie să ajungă spre centru.
Podul aparţine Căilor Ferate Romane, partea carosabilă tine de Primăria Capitalei, iar aşa-zisul trotuar, Primăriei Sectorului 1. Până cum, aceşti trei actori nu s-au înţeles ca să înceapă lucrările.
“Singurul aviz solicitat în ultimii ani pentru Podul Constanța a fost cel din 13 iulie 2017 când, la solicitarea Companiei Naţionale de Căi Ferate, Primăria Municipiului Bucureşti a emis un aviz de intervenţie necesar executării unor “lucrări de îndepărtare a unor fragmente de beton care prin desprinderea lor pun în pericol participanţii la traficul rutier în zona Pod Constantă.”, este răspunsul oferit de Primăria Capitalei pentru sursa citată.
“De fiecare dată răspunsurile primite au rămas doar pe hârtie, nimic practic nu s-a făcut”, afirmă Cristian Bulfon, consilier local USR
De 9 ani, CFR-ul promite să repare podul, însă, după ce a realizat o expertiza tehnică, s-a oprit inevitabil la stadiul de licitaţii şi studii de fezabilitate. De pe altă parte, Primăria spune că vrea să modernizeze carosabilul în acea zonă. Însă nimeni nu pare preocupat de siguranţa celor care trec pe sub pod în fiecare zi.