Volkswagen a prezentat primele imagini oficiale cu noua gamă "up!", mai compactă decât Polo, viitoarea sa cea mai ieftină ofertă, care va ajunge în showroom-uri imediat după debutul cu public de la Salonul auto de la Frankfurt de luna viitoare.
Noul model de oraş "up!", cel mai mic Volkswagen, are doar puţin peste trei metri şi jumătate lungime şi va costa - acest detaliu urmează a fi confirmat oficial - sub 10.000 de euro (TVA inclusă), cu circa o mie de euro mai puţin decât cel mai ieftin VW Polo (10.766 de euro, preţ minim de listă, în România).
Primele imagini oficiale în care apare micul up!, modelul producătorului german cu cel mai popular preţ, prezintă un autoturism fidel limbajului de design cu care Volkswagen ne-a obişnuit în ultima vreme.
Gama Volkswagen up! va fi prezentată, luna viitoare, la Salonul auto de la Frankfurt, urmând a debuta comercial la scurtă vreme după aceea.
Volkswagen up! va ateriza în showroom-urile din România cel mai târziu la începutul anului viitor, iar cu puţină şansă chiar înaintea Sărbătorilor de iarnă.
La bătaie cu Renault Twingo şi Fiat Panda
Up!, urmaşul nedeclarat al modelului Lupo, se alătură segmentului A (mini), pe care evoluează maşini precum Toyota Aygo, Fiat Panda, Hyundai i10, Renault Twingo sau Ford Ka.
Pentru a vă face o idee mai clară asupra dimensiunilor noului model (3,54 metri lungime, 1,64 metri lăţime şi 1,49 metri înălţime) aflaţi că este, practic, cât un Fiat 500 (3,55 metri lungime), dar evident mai scurt decât un Mini hatchback (3,72 metri lungime).
Volkswagen up!, lansat în versiunea de caroserie cu trei uşi, poate primi la bord patru pasageri. Portbagajul are o capacitate minimă de 250 de litri. Prin coborârea spătarului banchetei, volumul de încărcare ajunge şi la 950 de litri.
Dezvoltat pe platformă de Passat
Up! a fost dezvoltat pe o nouă platformă modulară concepută de Volkswagen pentru a putea fi utilizată, în viitor, şi de modelele Polo, Golf, chiar Passat!
Ca o paranteză, prototipul Volkswagen up!, prezentat în urmă cu câţiva ani, propunea o arhitectură cu motor şi tracţiune spate, la care s-a renunţat din considerente economice.
Pus în mişcare de un motor cu trei cilindri şi o mie de centimetri cubi
Pentru început Volkswagen va pune pe micul up! un motor cu trei cilindri, alimentat cu benzină.
Unitatea de un litru va fi setată pe două paliere. Prima va oferi 60 de cai-putere, iar a doua 75. În acest moment nu se cunoaşte configuraţia ofertei turbodiesel.
Transmisia, la puntea faţă, va fi asigurată, iniţial, de o cutie de viteze manuală cu 5+1 trepte. Opţional, de la o dată viitoare, se va putea apela inclusiv la o cutie automată cu 6+1 rapoarte.
O versiune electrică, în 2013, ceva asemănător, de la Skoda şi Seat, mai devreme
O versiune electrică a noului model de oraş se va alăutura gamei, cel mai probabil în 2013. Aşa cum ne-a obişnuit, Grupul Volkswagen va lansa modelul up!, în următorii ani, şi sub alte branduri, desigur, cu alte nume. Skoda şi Seat au cele mai mari şanse să primească micul cadou.