"Pe televiziune prin satelit avem cea mai mare crestere"

Serviciul „Dolce” - un produs chic - e un pariu castigat, spune Joerg Zeddies, „numarul 3” din conducerea Romtelecom.

Romtelecom este cel mai mare operator local de telefonie fixa, care administreaza circa trei milioane de linii. Fost operator monopolist in anii ‘90, compania s-a vazut nevoita, intr-un nou context concurential, sa dezvolte si alte servicii decat cele de telefonie fixa. Asa au aparut serviciul de internet ClickNet si cel de televiziune Dolce.

In trimestrul trei al acestui an, profitul net al companiei a scazut cu 53,1%, la 19,5 milioane de euro, de la 41,6 milioane de euro, in aceeasi perioada a anului trecut. Scaderile de profit au aparut datorita preturilor competitive promovate de companie si datorita orientarii sale spre problemele clientilor, a declarat pentru EVZ, Joerg Zeddies, Chief Commercial Officer pe segmentul de Residential Retail Business la Romtelecom.

EVZ: A fost decizia de a intra pe piata de televiziune una riscanta sau una castigatoare? Joerg Zeddies: Am dezvoltat serviciul Dolce din nevoia de a ne diversifica afacerea, de a fi in pas cu evolutia pietei. Romtelecom a facut o miscare foarte buna intrand pe piata de televiziune. Aceasta nu este foarte dezvoltata in Romania, asa ca pot spune ca noi ne-am pozitionat foarte bine. Avem aproximativ 400.000 de utilizatori la sfarsitul anului. Am plecat de la o cota de piata de 1a la inceputul lui 2007 si vom termina anul cu o cota de 8a. Pe segmentul de televiziune prin satelit, avem cea mai mare rata de crestere. Nu ne oprim insa aici. Anul viitor probabil vom lansa IP TV.

De unde vine numele Dolce? Este un produs la departamentului nostru de marketing. Dolce este un nume care atrage, oamenii il iubesc. Este, ca sa zic asa, „chic”, atrage.

Veti da televizoare gratuite pentru a incerca sa atrageti noi clienti Dolce, asa cum ati facut cu computerele in cazul ClickNet?Nu pot sa zic nu... Dar trebuie sa avem si niste secrete. Daca vrei sa-ti multumesti clientii trebuie sa faci ceva. Anul acesta, rata de renuntare la serviciile Romtelecom a scazut cu 70 la suta.

Cat a investit Romtelecom pentru ClickNet si Dolce, de la lansarea lor? In ultimii 3 ani, Romtelecom a investit peste 500 de milioane de euro in infrastructura, insa nu stiu cat din acesti bani a mers pentru fiecare produs in parte. Stiu insa ca pentru serviciul de televiziune digitala prin satelit s-au investit 15 milioane de euro. In urma cu trei ani am inceput aducerea Romtelecom intr-o nou era - cea digitala. Daca ne uitam in jur, observam ca totul este digital.

Cine a venit cu ideea introducerii brandului ClickNet si care este situatia lui acum? ClickNet este un brand folosit doar in Romania, iar numele sau este ideea echipei noastre de marketing. A fost lansat in 2005, iar astazi 80% dintre romani cunosc produsul ClickNet. Pentru ClickNet aveam o cota de piata pe segmentul de broadband de 8% la inceputul lui 2007, iar pana la sfarsitul anului vom incheia cu o cota de piata de aproximativ 20%.

Care sunt neajunsurile ClickNet? Pana acum, avem aproximativ 600 de plangeri de intarziere la instalarea serviciului si circa 59 de cazuri de defectare a partilor hardware (modem sau cablu). Alaturi de ClickNet, am vandut pana acum aproximativ 18.000 de computere si avem in acest moment 52.000 de comenzi pentru acest serviciu. Pe ansamblu, cifrele ne bucura, inseamna ca oamenii sunt interesati de produsul nostru. Insa pentru toate aceste cazuri de intarziere, Romtelecom le va oferi clientilor afectati o luna de serviciu gratuit.

TEHNOLOGIE

Telefonia prin internet, urmatorul pas

Romtelecom va efectua, pana la finele primului semestru al anului 2008, primele teste ale serviciului de televiziune prin internet (IP TV), conform informatiilor furnizate de compania de telecomunicatii. Noua tehnologie permite diversificarea functiilor si a continutului celor transmise.

„In jumatate de an veti afla multe lucruri interesante in acest domeniu. Va fi o extensie normala a serviciului de televiziune prin satelit, care a ajuns, la un an de la lansare, la un portofoliu de 400.000 de clienti”, a declarat Alexandru Hurdubaie, director in cadrul operatorului de telecomunicatii.

Pe piata locala a televiziunii prin satelit (DTH - Direct To Home) activeaza companiile RCS&RDS, cu serviciul DigiTV (lansat in decembrie 2004), Digital Cable System (serviciul Max TV, disponibil din iunie 2005), DTH Television Group (serviciul Boom TV, lansat in aprilie 2006) si Focus Sat Romania, care a intrat pe acest segment de piata in noiembrie 2004.