Pe DN 7 se înmulţesc gropile la nici doi ani de la reabilitare

Deşi a fost reabilitat în intervalul 2007 – 2009, segmentul dintre Nădlac şi Sebeş al Drumului Naţional 7 are din ce în ce mai multe gropi. Problemele au apărut încă din iarna trecută, dar în această iarnă gropile sunt, parcă, şi mai multe, în şi mai multe zone.

În ianuarie 2010, la intrarea în Deva dinspre Arad, apăreau cratere imense în carosabil. Se întâmpla chiar pe locul în care, în noiembrie 2007, în timpul unei vizite efectuată de ministrul transporturilor de la acea vreme, Ludovic Orban, primea din partea patronolui firmei însărcinată cu reabilitarea, Dorinel Umbrărescu, pe un ton sigur, promisiunea că "... după reabilitare nu veţi avea nicio problemă cu acest drum timp de 10 ani".

Gropile de pe centura Devei au fost atunci reparate de oameni care turnau bituum cu sacul.

Punctele în care sunt acum necesare intervenţii sunt mai multe, doar pe raza judeţului Hunedoara. Şiruri întregi de gropi au apărut atât la Simeria cât şi la Orăştie. Recepţie amânată

Reprezentanţii Regionalei Timişoara din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri se află încă în căutarea cauzei care provoacă apariţia repetată de gropi în carosabilul drumului pentru a cărui reabilitare s-au cheltuit peste 76 de milioane de euro.

"Apariţia gropilor în carosabil este un lucru pe care şi noi îl analizăm la această dată. Încă nu am reuşit să stabilim exact cauza problemei. Cel mai probabil ea pleacă de la cel puţin unul dintre elementele care compun stratul asfaltic de uzură al drumului. Recepţia finală a lucrării nu a fost făcută. Tronsonul DN 7 dintre Nădlac şi Sebeş se află în perioada de garanţie iar firma care a efectuat lucrarea (Spedition UMB – n.r.) are două echipe care intervin pentru repararea defecţiunilor în momentele în care condiţiile meteo permit asemenea operaţiuni", declară Horaţiu Simion, directorul adjunct al Regionalei Timişoara din cadrul CNADR.

Reabilitarea DN 7 a început în forţă în toamna lui 2007 şi s-a finalizat doi ani mai târziu, cu un an întârziere faţă de termenul iniţial, interval în care sute de mii participanţi la trafic au stat prinşi în ambuteiaje ore în şir.

Porţiunea de drum dintre Nădlac şi Sebeş este una dintre cele mai tranzitate din România, valorile de trafic depăşind frecvent 40.000 de vehicule pe zi, mai ales între Deva şi Orăştie.