Dacă v-ați întrebat vreodată cum miroase spațiul, un parfum nou vă poate răspunde la această curiozitate.
Kickstarter a lansat recent un nou parfum numit Eau de Space cu scopul de a aduce mirosul spațiului pe Pământ. Parfumul a fost dezvoltat de Steve Pearce, potrivit directorului de produse Eau de Space, Matt Richmond.
Kickstarter este o corporație americană de beneficii publice cu sediul în Brooklyn, New York, care administrează o platformă globală de crowdfunding axată pe creativitate. Misiunea companiei este de „a ajuta la aducerea la viață a proiectelor creative”.
Pearce este chimist și fondatorul Omega Ingredients, o companie axată pe „crearea de cea mai înaltă calitate, bazată pe proveniență, arome naturale și ingrediente pentru industria alimentară și a băuturilor”, se arată pe contul oficial al său.
NASA a dorit un parfum cu mirosul spaţiului extraterestru
Pearce a fost inițial contractat de NASA pentru a recrea mirosul în 2008 și i-a trebuit aproximativ patru ani să-l dezvolte, a spus Richmond.
Acesta a fost creat pentru a ajuta astronauții să se antreneze înainte de a se lansa pe orbită și a făcut parte din obiectivul NASA de a elimina orice surprize potențiale pe care astronauții le pot întâlni sau experimenta în spațiu, potrivit Kickstarter.
„Este cam ca un miros dintr-o armă, imediat după ce ați tras focul", a declarat pentru CNN, într-un interviu din 2002 , Peggy Whitson, un astronaut și fost rezident al Stației Spațiale Internaționale . "Cred că are un miros aproape amar, pe lângă faptul că are ceva şi din ceva ars."
Richmond a spus că s-a străduit să descrie cum miroase parfumul, adăugând: „Astronauții descriu mirosul ca un amestec de praf de pușcă, friptură arsă... zmeură și rom”.
Principalul obiectiv al companiei cu parfumul Eau de Space este creșterea interesului pentru învățarea STEM prin ceea ce Richmond a numit „educație experiențială” - “învățarea experiențială înseamnă învățarea din experiență sau învățarea prin practică. Educația experimentală în primul rând scufundă elevii într-o experiență și apoi încurajează reflecția asupra experienței pentru a dezvolta noi abilități, noi atitudini sau noi moduri de gândire”.
Mai mult, Richmond a dezvăluit că încearcă să elibereze un parfum numit Mirosul Lunii bazat pe emoția din jurul Eau de Space, informează CNN.