În prima ședință din acest an, Consiliul Local Tîrgu Mureș a aprobat construirea unei parcări subterane, un proiect al primarului Dorin Florea, demarat acum mai bine de zece ani în contextul în care municipiul este în top, cu cele mai multe mașini. Este pentru prima dată, după 16 ani, când consilierii locali, cu trei excepții, au fost de acord cu un proiect de dezvoltare a orașului.
„Din cei trei consilieri POL (Partidul Oamenilor Liberi), doi au votat împotrivă, iar unul s-a abținut pentru unul dintre cele mai așteptate proiecte de dezvoltare a municipiului Târgu Mureș. Așa se întâmplă când, interese partinice formate din grupuri insignifiante votează aproape mereu împotriva proiectelor orașului, blocând sistematic și cu rea voință dorințele târgumureșenilor de a avea un oraș la standard europene. Cu toate acestea, putem spune că în sfârșit, după 16 ani, Târgu Mureș-ul are parte de un Consiliu Local responsabil”, a declarat Claudiu Maior, consilierul primarului, pentru EVZ.
Maior a explicat cum va funcționa această parcare pentru proiectul căreia s-a făcut concurs de soluții. „Parcarea aceasta va deservi cetățenii care fie tranzitează orașul și se află în vizită, fie au diferite lucruri de rezolvat la instituțiile cu sedii în mijlocul urbei. Chiar dacă aceste două proiecte – cel subteran și cel suprateran – vor crea ”deranj” în oraș, îi rog pe târgumureșeni să înțeleagă beneficiile și perspectiva pe termen mediu și lung. Într-adevăr, ani de zile ne-am confruntat cu piedici ale Consiliului local, apoi cu legislații și proceduri de achiziții greoaie, însă ne ținem de promisiuni așa cum am demonstrat de atâtea ori”, a spus consilierul primarului.
Studiul de fezabilitate pentru acest proiect a fost întocmit în noiembrie 2009. Parcarea este dezvoltată pe un singur nivel subteran, conformat ca fiind un singur corp, având capacitatea totală de 415 autoturisme pe o arie construită de 12.320 metri pătrați. În proiect au fost prevăzute în plus două grupuri sanitare a câte trei toalete amplasate la extremităţile parcajului subteran şi s-au restudiat şi optimizat intrările şi ieşirile auto şi pietonale ca amplasament şi ca număr. Principalul scop al proiectului a fost eliminarea locurilor de parcare supraterane în favoarea circulaţiei în zona centrală şi de protejare a zonei istorice.
Legat de concursul organizat pentru folosirea suprafețelor eliberate ca urmare a funcționării parcării subterane, Claudiu Maior a explicat că este mai bine când ideile vin direct de la beneficiari. „Scopul concursului de soluții de anul trecut, privind zona de suprafață a centrului a fost obținerea de soluţii și idei pentru valorificarea zonei studiate în contextul nevoilor comunitare actuale prin: rezolvarea conflictelor generate de caracterul multifuncțional al zonei studiate, punerea în valoare a monumentelor și ansamblurilor arhitectural – urbanistice din zonă, creșterea atractivității zonei pentru turism, ameliorarea peisagistică, creșterea calității spațiilor destinate întâlnirilor sociale din zonă”, a explicat Maior.
Potrivit unui studiu al Poliției, județul Mureș are printre cele mai multe mașini pe cap de locuitor din țară. Tot al treilea om deține un autoturism.