O sută de persoane, clerici și laici, printre care regăsim intelectuali, savanți, dar și reprezentanți ai unor vechi familii de aristocrați îl acuză pe Papă că ar fi comis sacrilegii cu prilejul Sinodului dedicat Amazoniei.

Din momentul în care Pachamama, zeița popoarelor din Anzi și Amazonia, a fost adusă în Biserica Santa Maria din Traspontina, iar în Grădinile Vaticanului a fost organizată o sărbătoare neobișnuită, conservatorii din Biserica Catolică au început să vorbească deschis despre „idoli”, și „acte de adorație idolatră”.

Rebeliunea conservatorilor împotriva Papei a început, de altfel, încă din timpul pregătirilor pentru acest sinod, când Cardinalul Gerhard Müller a declarat că în documentul Instrumentum laboris redactat pentru acest Sinod „nu toate ideile sunt în conformitate cu elementele de bază ale teologiei catolice, în special cu viziunea asupra religiei”.

Mai mult, într-o declarație din 27 de iunie, publicată de kath.net, același cardinal Walter Brandmüller a acuzat Instrumentum Laboris că este un document eretic și un apel la apostazie. Potrivit prelatului german, documentul invită participanții la Sinod să-și cânte adorația pentru natură, așa cum făceau pe vremuri naziștii, să laude religiile
fetișiste și ritualurile de vindecare ca model de relație cu cosmosul și divinul, să abolească celibatul preoților și să introducă hirotonia feminină; pe scurt, să transforme Trupul Mistic al lui Hristos (Biserica n.r.) într-un vulgar ONG eco-comunist.

Cu toate acuzațiile, Sinodul a mers mai departe pe linia inovatoare trasată de Papă. Acum, însă, alături de Cardinalul Brandmüller vin și alți catolici, care îi cer Papei să se pocăiască. Câteva pasaje din textul scrisorii deschise ies în evidență.

„La 4 octombrie, Papa Francisc a luat parte la un act de închinare idolatră în fața zeiței păgâne Pachamama”. Mai mult, Sfântului Părinte i se reproșează și sărbătoarea din Grădinile Vaticanului, profanând astfel mormintele martirilor creștini care se aflau în apropiere.

„El a participat (Papa, n.r.) la acest act de adorație idolatră binecuvântând o imagine de lemn a Pachamama”. Printre personalitățile care și-au pus semnătura pe acest document acuzator la adresa Papei se numără Gloria, prințesă de Thurn și Taxis, profesorul Roberto De Mattei, istoricul Henry Sire, moralistul John McCharty, teologul Harrison și filozoful austriac Josef Seifert.

Opoziția din interiorul Bisericii nu se rezumă nici pe departe la cele 100 de persoane care au semnat scrisoarea. Unul dintre liderii conservatorilor, Cardinalul american Raymond Burke, consideră că documentul final al Sinodului Amazon nu respinge acele afirmații din Instrumentum Laboris „care constituie o apostazie de la credința catolică”. Burke nu se ferește să spună că Papa abate Biserica de la tradiția apostolilor, dar recunoaște cinstit: „nu știu cum să abordez o astfel de situație”, deoarece Legea Bisericii nu oferă niciun mecanism.

„Oamenii vin la mine și spun, uite, cardinale, este timpul, trebuie să intrăm în schismă. Și spun că nu, nu este posibil. Domnul nostru nu poate dori asta și nu voi face parte din nicio schismă”.

Mai mult, Cardinalul Burke spune că nu vede nicio posibilitate de a pretinde că Francisc „nu este Papă”.
În vreme ce conservatorii din Biserică încearcă să găsească o formă de a lupta pentru valorile lor, respectând tradițiile și unitatea Bisericii, Francisc pare hotărât să rămână papă până când schimbările pe care le face vor fi ireversibile. Mai mult, Suveranul Pontif încearcă să impună o majoritate progresistă în conclavul care va alege următorul papă, pentru a fi sigur că Biserica va merge pe drumul decis de el.

Te-ar putea interesa și: