Până în 2020, Capitala va avea 120.000 de parcări

Traficul infernal şi numărul mare de maşini obligă autorităţile să găsească soluţii de urgenţă pentru maşinile care tranzitează oraşul.

După strategii şi analize care au durat aproape opt ani, autorităţile locale au ajuns la concluzia că Bucureştiul are nevoie de 30.000 de parcări până în 2010 şi de alte 90.000 până în 2020.

Noua strategie de dezvoltare va fi votată în şedinţa de vineri a Consiliului General, iar potrivit hotărârii ce se află pe ordinea de zi municipalitatea se angajează să construiască, în fiecare an, cel puţin 9.000 de locuri de parcare. Autorităţile susţin că, în prezent, în Capitală există în jur de 300.000 de astfel de spaţii. Şantier la Gara de Nord În strategia care urmează a fi votată se arată că au fost identificate 69 de zone pentru viitoare parcări sub şi supraterane şi 17 propuneri pentru alte parcări subterane. Pentru acestea din urmă vor fi cheltuite aproape 150 de milioane de euro. Autorităţile susţin că pentru parcările de la Gara de Nord şi Piaţa Universităţii au fost realizate deja studiile de fezabilitate, iar şantierele vor începe la vară.

Şeful Direcţiei Generale Infrastructură şi Servicii Publice din cadrul PMB, Gheorghe Udrişte, a precizat că aceste două parcaje vor însuma aproximativ 2.700 de locuri. „Pentru restul de 15, vom găsi o strategie. Noi ne-am gândit să le grupăm în două pachete, care vor fi gestionate de acelaşi operator“, a explicat Udrişte. „Ţinem cont aici de cele de pe străzi, cele de reşedinţă, Dalli, clădiri de birouri şi complexuri rezidenţiale“.

Parcările vor avea o instituţie proprie Dimensionat pentru a putea prelua maximum 200.000 de automobile, Bucureştiul este străbătut zilnic de aproape 1,5 milioane de autoturisme, din care 1,2 sunt înmatriculate în oraş. Agravarea problemei atrage după sine înfiinţarea unei comisii care să se ocupe expres de parcări. Strategia de parcări a ţinut însă cont şi de alte aspecte:

Parcajele pe stradă. Viitoarea politică prevede eliminarea pe cât posibil a acestui tip de parcaje, pentru a se evita ambuteiajele şi blocarea unei benzi pe sens. Strategia insistă şi pe introducerea parcajelor cu plată, ceea ce ar determina îndreptarea atenţiei spre parcajele din afara străzii, care se vor baza pe strategiile operatorului. Zonele de parcare park&ride. Acestea vor fi construite la intrările cele mai importante în oraş. Park&ride oferă posibilitatea nerezidenţilor să-şi lase maşinile şi să apeleze la mijloacele de transport în comun: metrou, tramvai, autobuz sau troleibuz. „Anul acesta, vom identifica exact unde vor fi amenajate. Ne gândim şi la soluţii privind tarifarea. Ori includem în preţul parcării şi transportul în oraş, ori în costul legitimaţiei de călătorie pe mijloacele de transport în comun va fi inclusă parcarea. Vom vedea“, a explicat Udrişte. Modalităţile de tarifare. Strategia încurajează diferenţierea în funcţie de zone şi interval orar. Preţul cel mai piperat va fi în centru, urmând ca tarifele să scadă spre margine. Aceeaşi politică va fi abordată şi în cazul parcărilor pe stradă, care vor fi mai scumpe decât cele în afara străzii.