Până aici s-a ajuns. Cum încearcă să fenteze supermarketurile clienții. „Este o batjocură”. FOTO

Până aici s-a ajuns. Cum încearcă să fenteze supermarketurile clienții. „Este o batjocură”. FOTO Sursa: Arhiva EVZ

Este pur şi simplu o „batjocură” modul cum se încearcă fentarea clienților care intră în supermarketuri.  Să vezi produse false pe rafturile goale, pare cu adevărat o bătaie de joc, spun oamenii revoltați de această tactică.

Supermarketurile folosesc decupaje din carton pentru a ascunde golurile lăsate de problemele de aprovizionare. Mai precis, folosesc fotografii cu fructe, legume și alte produse alimentare pentru a păcăli cumpărătorii.

De exemplu, Tesco a început să folosească imagini cu sparanghel, morcovi, portocale și struguri în zonele cu produse proaspete, iar ridicolul situației a provocat un val de reacții pe rețelele sociale (foto).

Sparanghelul de carton al lui Tesco

Ne puteți urmări și pe Google News

„Mmmm, ce fotografii delicioase cu sparanghel”, a scris un comentator pe Twitter. Altul a scris: „Îmi place că sparanghelul crește la această dimensiune în Marea Britanie. Sunt sigur că este clima noastră”.

Cumpărătorii au văzut morcovi falși în Fakenham, sparanghel din carton în Londra, imagini cu portocale și struguri în Milton Keynes și unele cu produse de igienă în Cambridge. Sainsbury’s a folosit, de asemenea, poze ale ambalajelor pentru a umple rafturile.

Tactica nu a fost primită bine de clienți

Această tactică vine ca o consecință a crizei de șoferi de TIR, de muncitori în ferme și fabrici de procesare a alimentelor care împreună au dus la o disponibilitate scăzută a unor articole în supermarketuri. Probleme sunt și în porturi, unde manipulanții au rămas prea puțini și nu mai fac față la volumurile mari de marfă care trebuie descărcată și transportată.

Image

Bryan Roberts, analist în domeniul vânzărilor cu amănuntul, Shopfloor Insights, a spus că a început să vadă fotografii ale produselor proaspete în ultimul an, dar a precizat că au mai fost utilizate tehnici similare și înainte de această perioadă. „Nu este doar din cauza penuriei, ci și pentru că multe magazine sunt pur și simplu prea mari”.

El a spus că decupările au fost una dintre o serie de tactici folosite pentru a umple spațiul, inclusiv umplerea frigiderelor cu carne cu sticle de sos de roșii sau maioneză, împrăștierea baxurilor de bere pe coridoare întregi pentru a părea multă marfă.

Tesco, care s-a lăudat că vânzările sale au fost ridicate datorită capacității sale de a menține rafturile aprovizionate, a spus că imaginile cu fructe și legume nu sunt legate de problemele recente ale lanțului privind aprovizionarea și că au fost utilizate de mai multe luni.

Anumite produse voluminoase și nu foarte profitabile, cum ar fi băuturile carbogazoase, au fost, de asemenea, împinse în jos pe lista de priorități în ceea ce privește aprovizionarea, din cauza lipsei de șoferi, ceea ce înseamnă că aceste produse lipsesc din multe magazine.

Mai multe lanțuri, inclusiv Sainsbury’s, Asda și Tesco au închis, de asemenea, zonele de servicii alimentare

Creșterea cumpărăturilor online a determinat mai multe supermarketuri să nu se mai aprovizioneze cu articole nealimentare, cum ar fi televizoare sau tigăi, așa cum făceau în trecut, lăsând libere suprafețe vaste pe care mulți comercianți nu au reușit să le umple cu produse alternative. Unii au adus în interioare servicii, cum ar fi optica medicală sau curățătorii chimice pentru a ocupa spațiu.

În ceea ce privește produsele proaspete, magazinele precum Tesco au, de asemenea, obiective privind reducerea risipei de alimente, astfel că mențin stocurile mai reduse decât cele din trecut.

Fotografii ale articolelor scumpe, cum ar fi parfumurile sau băuturile spirtoase, sunt uneori folosite în magazine pentru a preveni furtul. Imaginile articolelor sunt puse pe rafturi pentru a indica disponibilitatea, iar cumpărătorii ridică produsul real de la casă, relatează thegurardian.