Oscar 2018. Irina Margareta Nistor, critic de film, dă cărțile pe față: „Corectitudinea politică a devenit o tumoare, ucide totul în jur!”

Oscar 2018. Irina Margareta Nistor, critic de film, dă cărțile pe față: „Corectitudinea politică a devenit o tumoare, ucide totul în jur!”

„The Shape of Water” („Forma Apei”), filmul lui Guillermo del Toro, a câștigat duminică seară, la Los Angeles, Premiul Oscar pentru cel mai bun lungmetraj

Joc o femeie mută. Este femeie de ser viciu, iar acciunea se petrece în perioa da Războiului Rece, în anii ‘60. Este o poveste foarte frumoasă de iubire, în care sper să se regăsească spectatorii. Personajul meu se îndrăgostește de un bărbat-amfibie”, mărturisea, înainte de acordarea premiilor, Sally Hawkins, actrița britanică de 41 ani care a jucat rolul Elisei.

Sally Hawkins a jucat rolul femeii îndrăgostite de un bărbat-amfi bie FOTO: AGERPRES

Ne puteți urmări și pe Google News

Cu 13 nominalizări la Oscar, „Forma Apei” a mai primit, in afara etichetei de cel mai bun film, trofeele pentru cel mai bun regizor, cea mai bună coloană sonoră și cea mai bună regie artistică, luând fața unot pelicule precum „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”, de Martin McDonagh, „Call Me By Your Name”, de Luca Guadagnino, sau „Dunkirk”, de Christopher Nolan. Fără îndoială, „The Shape of Water” se aliniază standardelor actuale, orientate spre diferențe, spre aspecte ieșite din comun, totul croit în matca rigidă a corectitudinii politice.

Înclinațiile spre diferență, spre atipic

Aspect sintetizat impecabil, într-un comentariu exclusiv pentru EVZ, de distinsa Irina Margareta Nistor: „«The Shape of Water » este un film ieșit din comun, e, dacă vreți, pe val, la modă. Implică un alt sens, cu înclinații spre diferență, spre atipic. Ca să-l votezi însă drept cel mai bun film ai nevoie de o anumită afinitate pentru halucinație, pentru visare. «The Shape of Water» a primit Oscarul la concurență cu «Three Billboards Outside Ebbing, Missouri», o realizare mult mai realistă, mai telurică, mai aproape de noi, de oameni, de lumea în care trăim”.

Lista completă a câștigătorilor

● Cel mai bun film: „The Shape of Water”, de Guillermo del Toro

● Cel mai bun regizor: Guillermo del Toro - „The Shape of Water”

● Cel mai bun actor în rol principal: Gary Oldman, „Darkest Hour”

● Cea mai bună actriţă în rol principal: Frances McDormand, „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

● Cel mai bun actor în rol secundar: Sam Rockwell, „Three Billboards Outside Ebbing, Missouri”

● Cea mai bună actriţă în rol secundar: Allison Janney, „I, Tonya”

● Cel mai bun film străin: „Una Mujer Fantástica/ A Fantastic Woman”, de Sebastián Lelio (Chile)

● Cel mai bun lungmetraj de animaţie: „Coco”, de Lee Unkrich şi Darla K. Anderson

● Cea mai bună regie artistică: „The Shape of Water” - Paul Denham Austerberry, Shane Vieau şi Jeffrey A. Melvin

● Cel mai bun scenariu adaptat: „Call Me by Your Name”

● Cel mai bun scenariu original: „Get Out”

● Cea mai bună imagine: „Blade Runner 2049” - Roger A. Deakins

●Cel mai bun montaj: „Dunkirk” - Lee Smith

● Cea mai bună coloană sonoră: „The Shape of Water” - Alexandre Desplat

● Cel mai bun cântec: „Remember Me”, din filmul animat „Coco”, muzică şi versuri de Kristen Anderson-Lopez şi Robert Lopez

● Cel mai bun montaj de sunet: „Dunkirk” - Richard King şi Alex Gibson

● Cel mai bun mixaj de sunet: „Dunkirk” - Gregg Landaker, Gary A. Rizzo şi Mark Weingarten

● Cele mai bune efecte vizuale: „Blade Runner 2049” - John Nelson, Gerd Nefzer, Paul Lambert şi Richard R. Hoover

● Cel mai bun scurtmetraj animat: „Dear Basketball”, de Glen Keane şi Kobe Bryant

● Cel mai bun scurtmetraj de ficţiune: „The Silent Child”, de Chris Overton şi Rachel Shenton

● Cel mai bun lungmetraj documentar: „Icarus”, de Bryan Fogel şi Dan Cogan

● Cel mai bun scurtmetraj documentar: „Heaven Is a Traffic Jam on the 405”, de Frank Stiefel

Pledoarie pentru „Three Billboards…”

Este supusă (și) industria filmului influenței din ce în ce mai nocive a corectitudinii politice? Irina Margareta Nistor a verticalizat: „Din păcate, da. E un concept cu adevărat depășit. S-a plecat de la o întâmplare, totul s-a acutizat pe parcurs până când corectitudinea politică s-a transformat într-o tumoare care ucide totul în jur. Ucide filme, creații, cariere. Și mă refer aici la cariera lui Kevin Spacey… Mă rog, părerea mea este că «Three Billboards…» ar fi meritat Oscarul pentru cel mai bun film. Propune o poveste din care am fi putut face parte fiecare dintre noi”.