Patru luni fără opt zile i-a luat RATB-ului ca să-şi fixeze ceasul electronic din staţiile tramvaiului 41.
„Evenimentul zilei“ a scris, pe 4 iunie, că „Tramvaiul 41 merge după ora de iarnă“, lucrătorii Regiei fiind depăşiţi de sistem şi derutându-şi călătorii cu ceasul care arăta, de fiecare dată, mai puţin cu o oră. Problema pare că s-a rezolvat, cel puţin la nivel de teorie, dă asigurări Mihai Vlădărău, purtătorul de cuvânt al RATB.
Practic, „de la începutul lunii noiembrie, vom avea din nou afişaj la tramvai“. Ironia sorţii, sistemul va reintra în funcţiune exact la câteva zile după ce se va fi trecut la ora de iarnă (în noaptea de 25 spre 26 octombrie), cea cu care e obişnuit afişajul. Dacă acesta a fost sau nu reparat, nu putem verifica decât la vară. S-au gândit un an, au lucrat toată vara
Vinovaţi de faptul că ceasul merge numai după ora de iarnă şi, apoi, deloc - după apariţia articolului din EVZ, regia a decis să „scoată din priză“ sistemul şi nu s-a mai văzut nimic pe afişaj - au fost, în egală măsură, „aparatul“ învechit, depăşit de noile tehnologii, şi câţiva muncitori „Dorel“. „Specialiştii din RATB se gândesc, de jumătate de an, cum să soluţioneze problema. În plus, există şi nişte cabluri care au fost tăiate în zona Podului Grant, din cauza lucrărilor“, spunea, în iunie, Mihai Vlădărău.
Întrebat, ieri, care a fost buba şi cum s-a rezolvat până la urmă - după aproape un an de „gândire“ în birourile RATB -, Vlădărău n-a ştiut să dea prea multe detalii. „Au fost şi probleme la nişte cabluri, dar nu numai acolo. Nu ştiu acum să vă spun cine a lucrat, dar pot să vă asigur că s-a lucrat toată vara şi că sistemul a fost îmbunătăţit“.
Purtătorul de cuvânt a precizat, de asemenea, că Regia a renunţat la soluţia ce i se părea salvatoare în vară: achiziţionarea unui alt sistem, mai performant, „ceva mai bun, fără cabluri“. „Nu, nu s-a cumpărat altul, l-am reparat pe acesta, vechi din 2004“, a declarat Vlădărău.