Modelele Chevrolet Lacetti, Epica si Captiva sunt echipate din aceasta primavara cu motoare pe motorina.
Chevrolet si-a lansat gama diesel pentru Europa la Salamanca, intr-o regiune a Spaniei pe cat de linistita pe atat de pitoreasca. Drumurile impecabile din apropierea granitei cu Portugalia au usurat misiunea modelelor Lacetti, Epica si Captiva echipate cu cel mai nou propulsor pe motorina al grupului General Motors.
Agregatul prin care americanii doresc sa aduca marca lor de traditie in randul lumii auto civilizate de pe batranul continent a fost dezvoltat de subsidiara GM DAT, impreuna cu firma italiana VM.
Unitatea de 2.0 litri cu patru cilindri in linie a fost realizata in doua versiuni de putere. Cea mica, ce dezvolta 121 de cai-putere, si-a gasit loc sub capota modelului compact Lacetti. Cea mare, cu 150 de cai-putere, s-a potrivit cu dimensiunile mai impozante ale berlinei Epica si SUV-ului Captiva.
Lacetti, afirmare dificila
Cea mai ingrata misiune ii revine lui Lacetti. Compactul sud-coreeano-american intra destul de timorat de propriul aspect in clasa compacta - cea mai numeroasa, galagioasa si intimidanta dintre toate.
In plus, intocmai ca in gluma aceea cu ideile putine, dar fixe - romanii par foarte atasati de cateva modele care, considera ei, merita sa fie echipate cu motoare diesel. In aceasta categorie intra tot ceea ce este nemtesc sau de sorginte germana.
Opel Astra (atat generatia noua, cat si cea veche - inca disponibila), Volkwagen Golf si, mai cu seama, Skoda Octavia (din nou cu vechea si noua generatie) sunt liderele autoritare pe acest segment. O mentiune speciala pentru Renault Megane - care izbuteste sa-si vanda intr-un ritm multumitor dCi-urile.
Epica, o optiune interesanta
Epica echipata cu motor diesel este, in sfarsit, o optiune interesanta. Cu o prezenta discreta, dar cu un pret atractiv si o lista de dotari consistenta, modelul Chevrolet de clasa medie poate spera la o mica parte din felia pe care se lupta in Romania Volkswagen Passat, Toyota Avensis si Peugeot 407 - liderele segmentului, cu aproximativ jumatate din vanzari.
Epica primeste unitatea de top a noului propulsor diesel GM, cea care are turbina cu geometrie variabila si un filtru de particule ce nu trebuie inlocuit pe intreaga durata de viata a motorului.
Captiva, in pole-position
Cele mai bune sanse de afirmare le are Captiva. SUV-ul, pe care sigla Chevrolet pare, nu-i asa, mai la locul ei decat pe un Matiz, are acum un motor pe motorina care sa-i transforme intr-o optiune cu adevarat dezirabila pe un segment intesat cu „stele” precum Santa Fe, RAV4 sau CR-V.
Alaturi de look-ul proaspat (o exceptie notabila in gama Chevrolet pentru Europa), tractiunea integrala, posibilitatea optarii pentru cel de-al treilea rand de scaune - care s-ar traduce printr-un total de sapte locuri - si pretul moderat (dar inca „afectat” de taxa vamala), Captiva arunca pe masa un ultim atu - propulsorul turbo-diesel de 2.0 litri in versiunea sa de top (150 de cai-putere si 320 Nm cuplu maxim).