ONŢANU-CFR: Ping-pong cu Gara de Est

Pe fondul crizei financiare pe care o traversează CFR, primarul sectorului 2, Nicolae Onţanu, cred că terenurile din zona Gării de Est ar putea fi scoase la licitaţie.

Edilul se bazează pe faptul că CFR a scos deja la vânzare patru terenuri în suprafaţă totală de 20 de hectare, în zona Lujerului, estimate la 31 de milioane de euro. Onţanu s-a arătat interesat de negocieri cu Căile Ferate Române pentru a rezolva problema spaţiului verde pe cap de locuitor în sectorul 2. Dacă va reuşi să convingă CFR să vândă Gara de Est, el va îndeplini cererile UE, de asigurare a 26 de metri pătraţi de spaţiu verde pe cap de locuitor.

Socoteala de acasă..

Edilul a gândit totul în amănunt: traficul feroviar nu va fi încurcat, întrucât CFR poate să-şi mute locomotivele la staţia terminus Halta 23 August. În ceea ce-i priveşte pe cei cu interese imobiliare în zonă, care putea „sufla” pământul de sub nasul primăriei, Onţanu îi asigură că nu vor putea construi nimic în zonă. În apărarea ideii sare şi arhitectul şef al sectorului 2, Adriana Bagdasar, care a care a precizat că cei care vor solicita PUZ-uri pentru acea zonă au şanse de circa 1 la sută să-l şi obţină. „Dacă se va ajunge la votarea unui astfel de plan urbanistic zonal, în şedinţă de consiliu la administraţia generală, vom avea un cuvânt puternic de spus”, şi-a arătat vehemenţa Bagdasar.

Fără preţ

Directorul general al CFR Infrastructură, Constantin Manea, spulberă orice vis legat de vânzarea Gării de Est. El a declarat că datoriile acumulate de CFR către ELECTRICA S.A. nu vor conduce la vânzarea vreunui metru pătrat din zonă. „Aici, circulă zilnic 16 trenuri de călători, iar cele patru trenuri de marfă asigură cam 50% din aprovizionarea Capitalei”, a explicat Manea pentru EvZ. El a adăugat că Gara de Est nu este de vânzare întrucât „va fi inclusă în viitorul inel feroviar al Capitalei”.