A montat la Royal Shakespeare Company, iar acum a revenit la Sibiu, cu "Faust".
Spectacolul a fost sustinut intr-o hala industriala si s-a jucat cu casa inchisa, de la premiera de joi si pana sambata. De ce „Faust” intr-o hala industriala? Silviu Purcarete: Nu mai e un lucru iesit din comun, se obisnuieste si in teatrele din Romania. Publicul sta la inceput in mod traditional, la un moment dat o sa fie o plimbare printr-un alt spatiu, sa descopere o alta dimensiune a acestui decor. De aceea am facut spectacolul intr-o hala si nu intr-un teatru, pentru ca era nevoie de un spatiu foarte mare.
Tot mai multi regizori aleg sa implice spectatorul. Ce asteptari trebuie sa aiba acesta de la „Faust”?Spectatorul trebuie tot timpul sa fie implicat! In acest spectacol, el nu va fi implicat fizic, va fi invitat in alte spatii. Asa cum spuneti, se obisnuieste astazi, si nu mai este o noutate pentru publicul romanesc, de ani buni se practica aceasta forma de experienta.
Dar spectatorii raman spectatori. Ei nu sunt mai putin implicati cand stau pe scaune sau cand stau in picioare si se plimba prin alt spatiu.
Puneti in scena o sinteza din „Faust”. Scenariul acestui spectacol se bazeaza pe fragmente de text, pentru ca altfel piesa, jucata integral, cum au facut-o nemtii acum cativa ani, dureaza zile. Dar este un spectacol bazat pe text, pe esenta textului lui Goethe.