Oficial: BMW lansează versiunea electrică a Seriei 1

Cea mai mică gamă BMW – Seria 1 – va avea și o versiune 100% electrică. Modelul, destinat unei producții limitate la o mie de exemplare (toate de test), va fi prezentat la ediția de luna viitoare a Salonului auto de la Geneva.

BMW ActiveE este versiunea 100% electrică a modelului BMW Seria 1 Coupe și una dintre premierele cu care producătorul german se va prezenta, luna viitoare, la Salonul auto de la Geneva.

Zero emisii, patru scaune şi un comportament sportiv specific mărcii, după cum susține BMW, sunt principalele caracteristici ale noului BMW ActiveE, care devine, al doilea automobil electric de teste creat de BMW Group.

ActiveE va fi produs într-o serie limitată la numai 1.000 de exemplare. Mașinile vor fi oferite unor clienți selectați de producător, în Europa, SUA și China pentru a oferi o imagine asupra viziunii BMW în ceea ce privește soluţiile electrice de mobilitate.

După cum se știe, BMW derulează în prezent programul ”MegaCity Vehicle”, care are ca scop lansarea, de aceasta într-o serie largă, a unui autoturism 100% electric de mici dimensiuni, până la finele lui 2013.

BMW ActiveE este dotat cu un sistem de propulsie complet electric, similar celui destinat viitorului model MegaCity, care cuprinde un motor poziționat pe puntea spate, un sistem electronic de control (în portbagaj) și trei acumulatori litiu-ion amplasați de-a lungul șasiului, pentru a păstra distribuția egală a maselor pe cele două axe.

Bateriile, care pot fi reîncărcate complet la o priză normală în opt ore, oferă o autonomie maximă de 160 de kilometri.

Cu 170 de cai-putere și un cuplu maxim de 250 Nm, BMW ActiveE sprintează de la zero la 100 km/h în 9 secunde, o performanță destul de palidă, totuși, pentru un autoturism – fie el și electric – pe care apare sigla producătorului munchenez.

Iar dacă ”zvâcul” 0-100 nu cochetează în niciun fel cu ceea ce are mai bun BMW, atunci limitarea vitezei maxime la 145 km/h – pentru a nu suprasolicita bateriile – trebuie că servește ca ultim argument în sprijinul ideii că ActiveE nu a fost conceput pentru a face furori pe Autobahn.