„Sunt necesare câteva corecții. Etapizarea să includă și o extindere progresivă a zonei de centru. Norma de poluare ar trebui să cuprindă și Euro 3, nu doar Euro 2, apoi programul să continue cu restricții pentru cele Euro 4 apoi Euro 5. (…) Autoritățile publice ar trebui să achiziționeze, conform legii, 30 la sută, începând cu anul 2020, mijloace electrice, tehnologii verzi. Același procent ar trebui să se aplice și companiilor de taxi”, a declarat, luni, la Primăria Capitalei, Marius Tudor, secretar general al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

La dezbatere a participat și Alin Tănase, reprezentant Greenpeace, care a precizat că măsura introducerii de viniete pentru accesul în Capitală și în centrul orașului este una bună, dar nu este suficientă.

„Măsura este bună, dar nu este suficientă. O mașină electrică înregistrată în Cluj-Napoca va trebui să plătească o taxă de acces. Ar trebui diferențiate motoarele Diesel și motoarele pe benzină, cele Diesel sunt mult mai poluante.

Propunerea face parte dintr-un plan mai mare, dar măsura ar trebui cuplată și cu celelalte măsuri. Piste de biciclete noi nu am văzut, există una singură și este uneori blocată de mașini. Nu sunt autobuze electrice, dar avem autobuze Euro 3 Diesel.

Te-ar putea interesa și: