Evenimentul Zilei > Social > Nu consuma suplimente și multivitamine dacă ai boli cardiovasculare. Ce au descoperit cercetătorii: „Am fost surprinși” STUDIU
Nu consuma suplimente și multivitamine dacă ai boli cardiovasculare. Ce au descoperit cercetătorii: „Am fost surprinși” STUDIU

Nu consuma suplimente și multivitamine dacă ai boli cardiovasculare. Ce au descoperit cercetătorii: „Am fost surprinși” STUDIU

Un studiu realizat de către o echipă de cercetători de la Universitatea din Toronto, publicat pe data de 28 mai în „Journal of the American College of Cardiology”, arată că unele dintre cele mai des consumate „multivitamine” și suplimente nu au niciun efect benefic asupra organismului, însă nici un efect negativ. Termenul „multivitamine” fost utilizat pentru a descrie suplimentele ce conţin majoritatea vitaminelor şi mineralelor.

Echipa de cercetători a analizat date privind consumul de vitamina A, B1, B2, B3, B6, B9, C, D, E, calciu, fier, zinc, magneziu şi seleniu.

Cele mai comune suplimente și multivitamine nu au niciun efect benefic asupra organismului

Multivitaminele, vitamina D, calciul și vitamina C, care se numără printre cele mai consumate suplimente, nu oferă niciun avantaj consumatorilor în cadrul prevenirii bolilor cardiovasculare, a infarctului sau morții premature, potrivit datelor revizuite și analizate în perioada ianuarie 2012 – octombrie 2017.

În mod normal, vitaminele și suplimentele pe bază de minerale sunt utilizate „pentru suplimentarea nutrienților ce nu se asilimează din hrană”, spun specialiștii, potrivit Science Daily.

„Am fost surprinși să descoperim foarte puţine efecte pozitive ale celor mai comune suplimente pe care le consumă oamenii”, a declarat dr. David Jenkins, principalul autor al analizei citate. „Studiului nostru sugerează că vitamina D, calciul şi vitamina C nu au efecte negative, însă nu au nici efecte pozitive”, a mai adăugat el.

Combinația dintre acidul folic și vitaminele B ar putea să reducă bolile cardiovasculare

Cercetătorii au mai descoperit că acidul folic și vitaminele B administrate alături de acest acid ar putea să reducă bolile cardiovasculare și accidente vasculare cerebrale.

„Aceste rezultate sugerează că persoanele ar trebui să fie conştiente de suplimentele pe care le consumă şi ca acestea să fie administrate pentru deficienţele pe care le au, de către medici”, a declarat dr. Jenkins.

Vitamine și minerale care ajută la creșterea fertilității

Conceperea unui copil este o misiune dificilă pentru unele cupluri. Printre cauzele problemelor de fertilitate trebuie căutate și deficitele nutriționale. Alimentele consumate sunt importante pentru întregul organism, inclusiv pentru funcția de reproducere. De aceea, în procesul de reproducere este importantă asigurarea de vitamine, minerale, aminoacizi esențiali.

La recomandarea medicului se poate completa dieta și cu suplimente alimentare pentru fertilitate. Prin urmare, trebuie respectate toate sfaturile medicale primite de la specialist, precum și asigurarea următorilor nutrienți, potrivit unui alt studiu:

Vitamine din complexul B

Vitaminele B – B3 (niacina), B6 (piridoxina), B9 (acidul folic), B12 (cobalamina) – joacă un rol important în formarea și funcționarea normală a celulelor. Toate tipurile de celule, inclusiv celulele reproducătoare, sunt dependente de nivelul vitaminelor B. Dintre acestea, atunci când vine vorba despre fertilitate, vitamina B9 sau acidul folic este cea mai cunoscută.

Acidul folic este esențial atât pentru creșterea șanselor de obținere a sarcinii, cât și pentru dezvoltarea normală a fătului. De aceea, suplimentele cu acid folic sunt recomandate din perioada de preconcepție până la apariția primelor simptome sarcina.

Deficitul de acid folic este implicat în apariția unor dereglări hormonale, tulburări de ovulație, sindromul ovarelor polichistice. Toate acestea reprezintă cauze ale infertilității.

Vitaminele B pot fi procurate din alimentație: legume cu frunze verzi, cereale integrale, semințe, nuci, leguminoase, carne, ouă.

Vitamina C

După cum bine știm, vitamina C este un puternic antioxidant care ajută la menținerea sănătății țesuturilor și la funcționarea sistemului imunitar. Rolul antioxidant este important și în fertilitate. Impactul negativ al radicalilor liberi se răsfrânge și asupra structurilor aparatului reproducător feminin. Or, vitamina C are capacitatea de a neutraliza radicalii liberi, reducând stresul oxidativ de la nivel celular.

Principalele surse naturale de vitamina C sunt fructele și legumele proaspete.

Vitamina D

Nivelul scăzut de vitamina D este asociat cu infertilitatea, tulburări ovulatorii și riscul de endometrioză. Cercetările au demonstrat că sistemul reproducător feminin conține receptori pentru vitamina D, ceea ce indică necesitatea ei pentru susținerea fertilității. Vitamina D este singura vitamină care poate fi sintetizată de organism, dar pentru aceasta este nevoie de expunerea la soare. Pentru că vitamina D se produce în piele, sub acțiunea razelor ultraviolete. În sezonul rece, din cauza lipsei luminii solare, majoritatea oamenilor au deficit de vitamina D. De aceea, trebuie asigurată din suplimente alimentare și surse alimentare (pește, unt, ficat, ciuperci).

Calciul

Acest mineral joacă un rol important nu doar pentru sănătatea oaselor, ci și pentru echilibrul hormonal. Sunt studii care au constatat că femeile care au un nivel normal de calciu în organism prezintă un risc mai mic nu doar de osteoporoză, ci și de endometrioză și probleme legate de ovulație. Cele mai cunoscute surse alimentare de calciu sunt lactatele, dar și legumele cu frunze verzi, semințele de in, soia, citricele.

Fierul

Necesar pentru formarea și funcționarea normală a globulelor roșii, fierul este implicat și în capacitatea de obținere a unei sarcini. Deficitul de fier conduce la anemie. Or, anemia este una dintre cauzele infertilității la femei. Pentru a avea suficient fier în organism este bine să ai o dietă echilibrată din care să nu lipsească produsele din carne, pește, ouă, spanac.

Seleniul

Este un mineral care joacă un rol important în activitatea normală a axei hipotalamus – glanda tiroidă – ovare. Cele mai bogate alimente în seleniul sunt nucile braziliene. O singură nucă de Brazilia asigură doza zilnică recomandă de seleniu. Alte surse sunt tonul, sardinele, creveții.

Zincul

Antioxidant puternic, zincul este implicat de asemenea în imunitate, regenerare celulară, fertilitate. Deficitul de zinc este asociat cu lipsa ovulației. Printre alimentele bogate în zinc se numără fructele de mare, carnea de curcan, nucile caju, ciupercile, năutul, semințele de dovleac.