Evenimentul Zilei > Actualitate > Nu avem leac. Marea eroare de pe tronsonul Sebeș – Turda al autostrăzii A10. Un pod a fost montat strâmb
Nu avem leac. Marea eroare de pe tronsonul Sebeș – Turda al autostrăzii A10. Un pod a fost montat strâmb

Nu avem leac. Marea eroare de pe tronsonul Sebeș – Turda al autostrăzii A10. Un pod a fost montat strâmb

Ministrul Transporturilor a făcut multe promisiuni legate de autostrăzile aflate în lucru. De exemplu, tronsonul Sebeş-Turda al autostrăzii A10, care ar fi urmat să intre în circulație în 2021. Însă podul a fost montat strâmb şi sunt doar 3 utilaje care lucrează pe tronsonul Sebeş-Turda.

Un pod a fost montat strâmb şi lăsat aşa şi doar 3 utilaje au fost surprinse că lucrează, joi, pe tronsonul Sebeş-Turda de pe autostrada A10. Este vorba de o autostradă pe care Cătălin Drulă, actualul aministru al Transporturilor, a promis că vom circula în acest an.

O serie de imagini filmate de o dronă pe tronsonul Sebeş-Turda de pe autostrada A10, arată cum constructorul a montat greşit un pod, care a fost lăsat așa cum a fost montat. De asemenea, tot joi, doar 3 utilaje lucrau pe tronsonul care a fost promis că va fi deschis circulației până la finalul anului. Promisiunea a fost făcută de ministrul Transporturilor în urmă cu o lună,  când a vizitat şantierul de pe autostrada A10.

Autostrada spre nicăieri

Demarat în anul 2014, proiectul autostrăzii A10, respectiv tronsonul Sebeş-Turda, un tronson de autostradă lung de 29 de kilometri, nu este gata nici astăzi şi, din câte se pare, nu va fi gata până la finalul anului. După ce a primit promisiunea constructorului, Cătălin Drulă a scris pe Facebook, în 18 iunie, că „speră” să putem circula pe autostrada A10.

Potrivit specialiştilor citați de Antena 3, după stadiul în care se află acum tronsonul, autostrada va fi gata abia în iulie 2022. Asta într-un scenariu optimist, în care se va lucra la turație maximă, iar condiţiile meteo vor fi favorabile.

Mai sunt necesare lucrări laborioase

Astfel, la podul montat greşit sunt necesare următoarele lucrări:

– umplutura de pământ la capete;

– tasare;

– peste pod un strat de beton;

– la capete balast stabilizat;

– turnarea celor 3 straturi de asfalt;

– rosturi de îmbinare;

– iluminare.

De asemenea, pentru rezolvarea alunecărilor de teren sunt necesare următoarele lucrări:

excavare la nivelul autostrăzii, tasare, balast stabilizat;

– start smoală pentru umiditate;

– turnare asfalt până la maximum 25 de grade conform normativ;

– turnate din beton aramaturile de pe margine, zid de sprijin;

– turnat beton rigole colectare.

Publicat in categoriile: Actualitate
Ne puteți urmări și pe pagina noastră de Facebook sau pe Google News
Accesează: