Dincolo de look-ul retro şi de autoritatea cu care "combate" în mijlocul pustiului, Wrangler, vedeta gamei americane Jeep, ascunde o personalitate aproape urbană.
Wrangler este vedeta incontestabilă a mărcii Jeep. Modelul, inspirat de vehiculul militar Willys Overland, care "a făcut" al Doilea Război Mondial, şi urmaşul versiunii "civile" fabricate între 1945 şi 1986, a fost lansat în 1987.
Ajunsă la a patra generaţie, gama americană a revenit în România, prin intermediul AutoItalia, distribuitorul mărcilor deţinute de Grupul Fiat.
"Evenimentul zilei" a testat, în premieră, versiunea Wrangler 2012, un SUV care dincolo de look-ul retro şi de autoritatea cu care "combate" în mijlocul pustiului, ascunde o personalitate aproape urbană.
Un "munte" de contraste Wrangler este un autoturism al constrastelor. SUV-ul american a păstrat ceva din "alergia" la asfalt a fostelor generaţii.
Totuşi, lungimea comparabilă cu cea a unui hatchback compact, vizibilitatea excelentă (şoferul stă mai sus decât într-un Volkswagen Touareg), comenzile care se acţionează cu o uşurinţă neverosimilă şi noile tehnologii îl recomandă, oricât de paradoxal ar suna, pentru viaţa la oraş.
Wrangler rămâne companionul perfect pentru aventurile în mijlocul naturii. Şi nu doar la o aruncătură de băţ de şosea, parcat alături de grătărelul pe care sfârâie mititeii, ci în mijlocul sălbăticiei, acolo unde numai iniţiaţii sau inconştienţii vor ajunge vreodată.
Ca un card cu fonduri nelimitate Pentru cei care ştiu să-l "mâne", Wrangler este, în felul său, precum un card cu fonduri nelimitate: înfrumuseţează existenţa proprietarului şi o face fără să-i solicite acestuia decât un minim de efort.
Parcă pentru a le uşura viitorilor clienţi "munca", modelul Jeep Wrangler vine cu o singură motorizare. Turbodiesel-ul viguros, de 2.8 litri, livrează 200 de cai-putere şi este conectat la un sistem Start-stop, care îi mai domoleşte "setea".
Şi tot pentru confort, al pasagerilor de această dată, există un întreg arsenal de echipamente la care defunctul Aro - autoturismul 4x4 îndrăgit de ciobanii autohtoni înainte şi după Revoluţie - nici măcar n-a visat.
Jeep-ul văcarilor face paradă - şi pune tot mai multă distanţă între ceea ce a fost şi ceea ce a devenit - cu sistemele de siguranţă pasivă şi activă, climatizarea automată, instalaţia audio de top, scaunele cu încălzire, conexiunea bluetooth, controlul automat al vitezei de croazieră sau farurile automate.
O părticică de istorie, o porţie consistentă de actualitate şi o maşină imperfectă, dar aproape bună la toate. <iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/xSrvXnctgPs" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
TESTUL EVZ Jeep Wrangler 2.8 CRD Sahara
- Lungime/lăţime/înălţime: 4,22/1,87/1,80 metri
- Ampatament/masă proprie: 2,42 m/1.840 kg
- Unghi de atac/trecere/degajare: 38,1º/25,9º/31,3º (cu pneuri 245/75 R17)
- Capacitate rezervor/portbagaj: 67/141 (425) l
- Număr locuri/uşi: 2+2/2
- Motor: turbodiesel, 2.776 cmc, 200 CP, 410 Nm, 187 g/km
- Transmisie: 4x4 (nepermanentă), 6+1 M
- Performanţe: 10,6 s (0-100 km/h), 172 km/h (vit. max.)
- Consum oficial mixt: 7,1 l/100 km
- Consum în test: 8,1 l/100 km (minim), 14,6 l/100 km (maxim)
- Preţ de listă cu TVA: 35.000 de euro
- Dotări (selecţie): airbaguri frontale şi laterale faţă, ESP (inclusiv ABS, BAS, TCS, EBD, hill start), roll-bar, aer condiţionat automat, sistem audio (radio-CD) Infinity (MP3, USB, 6 boxe+ subwoofer), bluetooth, geamuri faţă şi oglinzi cu acţionare electrică, cruise-control, parbriz rabatabil pe capota motorului, tapiserie din piele, jante din aliaj de 17 inchi.
- Alternativă: Land Rover Defender 90 (2.4 D - 122 CP) - 32.240 de euro (aer condiţionat, ABS + control electronic al tracţiunii, radio-CD, jante din aliaj, geamuri electrice, închidere centralizată doar pe lista de opţionale, cu costuri suplimentare).