Noul Ford Mondeo, mai frumos si mai ieftin

Unul dintre modelele-vedeta de larga circulatie care atrage ca un magnet la Salonul de la Geneva este noul Mondeo.

Daca pe noul Ford Mondeo, in locul siglei constructorului american, s-ar regasi o alta, tot albastra, dar nemteasca, atunci baietii cu bani si-ar da unul altuia peste portofel in dorinta de a se numara printre primii proprietari ai acestui model. Standul Ford de la Salonul International de la Geneva este (inca) unul dintre cele mai aglomerate. Lumea se mai inghesuie sa vada si sa atinga a patra generatie Mondeo (sedan, hatchback si wagon).

Palmares deosebit

Modelul de clasa medie scos de Ford are un palmares deosebit. Lansat in 1993, distins in 1994 cu titlul „Masina Anului in Europa”, vandut in mai bine de patru milioane de exemplare de atunci. Succesul cunoscut de Mondeo s-a sprijinit pe patru calitati esentiale: spatiu (la limita superioara a clasei), dinamicitate (de referinta in acest segment), fiabilitate (multumitoare) si pret (decent). Noul venit pune mare pret si pe aspect. Nu degeaba unul dintre responsabilii Ford prezenti la Geneva si-a permis sa-l considere, „probabil, cel mai elegant model pe care l-am lansat vreodata”.

Kinetic design

Mondeo etaleaza cel mai bine noul limbaj stilistic - denumit kinetic design - pe care s-au inscris cele mai recente creatii ale producatorului american. Formele fluente si dinamice se contopesc intr-un tot unitar, cu proportii clasice si trasaturi puternice. Tusele precise continua la interior. Bordul seamana cu ceea ce am vazut anul trecut la S-Max (monovolumul care detine in prezent titlul „Masina anului in Europa”).

Sub capota se gaseste o bogata gama de motoare cu patru cilindri in linie, pe benzina si motorina. Propulsoarele Duratec au 1.6 litri (110 si 125 de cai-putere), 2.0 litri (145 CP) si 2.3 litri (160 CP). Unitatile Doratorq (TDCI) - 1.8 litri (100 si 125 de cai-putere), 2.0 litri (140 CP). Cel mai sportiv Mondeo beneficiaza de un motor pe benzina cu cinci cilindri in linie care dezvolta 220 de cai-putere. Se poate opta pentru o cutie de viteze manuala sau automata, cu cinci sau sase viteze.

Mai ieftin cu aproximativ 500 de euro

Acolo unde au fost deja anuntate, preturile noii game Mondeo sunt, surprinzator, cu aproximativ 500 de euro mai mici decat ale vechii generatii. In Romania, cel mai ieftin Mondeo, 1.8 Ambiente, costa 13.990 de euro (16.650 de euro cu TVA).

Concurenta

Pe cine trebuie sa depaseasca noul Ford Mondeo

Clasa medie, a sedanurilor clasice, este ca un iaz tot mai mic in care se zbat inca multi pesti mari. Interesul din ce in ce mai scazut al consumatorilor poate fi explicat prin cresterea exploziva a pietei monovolumelor (nu la noi) si prin avantul luat de segmentul SUV, chiar si in conditiile cresterii pretului la combustibil si intr-o vreme de intensa preocupare vizavi de fenomenul de incalzire globala.

Lista concurentilor lui Mondeo cuprinde multe nume, majoritatea bine cunoscute in Romania. Lotul francez este reprezentat de Citroen C5, Renault Laguna si Peugeot 407. Nemtii sunt prezenti cu Opel Vectra si Volkswagen Passat. Toyota Avensis, Mazda6 si Nissan Primera vin din Japonia, iar Hyundai Sonata, Kia Magentis si Chevrolet Epica - din Coreea de Sud. Exista si un lot premium, dominat de germani, dar garnisit cu destule alte masini cu pretentii: Audi A4, BMW Seria 3, Mercedes Clasa C, Alfa Romeo 159, Honda Accord, Saab 9-3 si Volvo S40.