Noul cabriolet BMW Seria 6 a acostat în România

Cel mai mare autoturism decapotabil fabricat de producătorul german – a doua generație a modelului Seria 6 Cariolet – un autoturism desenat, în mod paradoxal, având ca inspirație apa, a poposit în vitrinele showroom-urilor locale BMW.

BMW Seria 6 Cabriolet, cel mai nou model lansat de producătorul auto premium numărul unu la nivel mondial, a ajuns în România.

Prețurile gamei BMW Seria 6 Cabriolet, un autoturism desenat, în mod paradoxal, având ca inspirație apa, după cum a subliniat Jochen Paesen, responsabilul pentru designul interior al ”iahtului” german, prezent cu acest prilej la București, nu sunt pentru orice buzunar.

O gamă, două versiuni, aproximativ o sută de mii de euro bucata

Cea mai accesibilă versiune dintre cele două disponibile momentan – 640i – costă 89.342 de euro cu TVA inclusă. Prețurl vârfului de gamă 650i ”bate” suta de mii: 103.664 de euro cu taxele incluse.

Fără a neglija premierele tehnologice pentru acest segment propuse noul Seria 6 Cabriolet, designerul BMW sosit în România a ținut să evidențieze principalele atuuri estetice ale mașinii, de la ”curgerea” fluidă a suprafeţelor caroseriei, până la formele elegante ale interiorului, inspirate din lumea iahturilor și a bărcilor cu motor.

Motoare pe benzină de ultimă generație TwinPower Turbo

A doua generație BMW Seria 6 Cabrio mizează pe motorizări TwinPower Turbo pe benzină, o transmisie automată cu 8+1 rapoarte (standard pe ambele versiuni), direcţia integrală (Integral Active Steering) și pe un display cu tehnologie flat screen la interior.

Concurența, fie mai ieftină, fie mai scumpă

Cabrioletul BMW Seria 6 își dispută o nișă extrem de mică în România cu Audi A5, Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet (decapotabile cu 2+2 locuri, ceva mai mici, dar și mai ieftine) sau Maserati GranCabrio, Bentley Continental GTC (modele similare ca dimensiuni, dar cu prețuri superioare).

Actualul Seria 6 este mai lung decât modelul lansat în 2003 cu 7,4 centimetri și mai lat cu 3,9 centimetri. Înălțimea mașinii a scăzut foarte puțin, cu 0,9 centimetri.

Chiar dacă a crescut în dimensiuni (4,89 metri lungime/1,89 metri lățime), Seria 6 Cabriolet se laudă cu o rigiditate structurală îmbunătățită cu 50% în raport cu generaţia anterioară.

Cabrioletul de lux german și-a păstrat acoperişul textil, acționat (până la o viteză de 40 km/h) de un mecanism care îl poate ascunde privirii în 19 secunde şi readuce deasupra în 24.

În funcţie de poziţia softtop-ului, capacitatea portbagajului variază între 300 şi 350 de litri.

Vârful de gamă 650i: 5 secunde până la 100 km/h și 10,7 l/100 km

Vârful de gamă, BMW 650i, este animat de V8-ul supraalimentat pe benzină de 4.4 litri, care dezvoltă 408 cai-putere şi un cuplu maxim de 600 Nm.

Potrivit datelor oficiale, cabrioletul e capabil să sprinteze de la zero la 100 km/h în fix cinci secunde Viteza maximă este limitată electronic la 250 de km/h.

Consumul mediu evidențiat de cartea tehnică atinge 10,7 l/100 km. Emisiile de dioxid de carbon sunt și ele limitate la 249 g/km.