Notele elevilor reflectă realitatea

Notele obţinute de elevi la tezele cu subiect unic reflectă, în aproape jumătate dintre cazuri, realitatea de la clase, se arată într-o analiză comparativă realizată de către Ministerul Educaţiei.

Există însă şi şcolari, în mod special din mediul rural, în cazul cărora s-au descoperit diferenţe de peste trei puncte între nota de la teză şi notele din cursul semestrului.

Astfel, din datele centralizate la Ministerul Educaţiei se observă că cele mai multe diferenţe sunt în categoria plus sau minus un punct, reprezentând în jur de 50%. Cele mai mari diferenţe de puncte între evaluarea de la clasă şi nota de la teza cu subiect unic, adică peste trei puncte, au fost înregistrate la limba română, în cazul a 14.848 de elevi.   La istorie au fost prezenţi 61.784 de elevi, dintre care 28.672 au avut diferenţă de plus/minus un punct, iar la geografie, din totalul celor prezenţi, adică 143.329, 67.632 au avut diferenţa de plus/minus un punct între nota de la teză şi evaluarea curentă.