Noi etichete pentru alimente

Şapte porducători de produse alimentare au lansat astăzi un nou sistem de etichetare nutriţională, prin care consumatorii primesc informaţii detaliate despre conţinutul alimentelor, informează Mediafax.

Produsele vor avea pe faţa principală a etichetei conţinutul de energie, alături de procentul pe care acesta îl reprezintă din Consumul Zilnic Estimat (CZE). Pe verso, consumatorii au la dispoziţie date cu privire la conţinutul nutrienţilor, cum ar fi valoarea calorică şi cantităţile de proteine, glucide, lipide, fibre etc.

"Eticheta CZE ne arată clar cât la sută din cantitatea zilnică estimată de calorii sau nutrienţi ne aduce o porţie de aliment sau băutură, mărimea porţiei fiind şi ea indicată", a declarat pentru Mediafax Corina-Aurelia Zugravu, lector universitar doctor al Fundaţiei pentru Alimentaţie Sănătoasă.

Pentru moment, companiile Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods şi Unilever vor aplica noile etichete la o parte dintre produsele lor. Pâna la sfârşitul anului viitor, toate produsele celor şapte mărci vor avea etichete CZE.

Campania, lansată la iniţiativa Federaţiei Europene a Industriei Alimentare şi Băuturilor Răcoritoare, are ca scop educarea consumatorului român privind conţinutul nutriţional al alimentelor în vederea constituirii unei diete echilibrate.