Noi dovezi care arată degringolada autorităţilor privind accidentul aviatic din Munţii Apuseni. Omul lui Relu Fenechiu a pus Aviaţia Civilă pe butuci

Siguranţa supervizării zborului la nivel naţional a fost pusă în pericol, potrivit unui raport trimis Ministerului Transporturilor, de schimbările abuzive făcute de Cătălin Gheorghe Radu, omul impus de fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, ca şef al CA al Autorităţii Aeronautice Civile Române. Radu a dat afară profesionişti şi a angajat ilegal pe post de şefi şapte persoane fără nici o experienţă în domeniu.

Felul haotic în care au acţionat autorităţile în cazul tragediei aviatice din Munţii Apuseni a scos la iveală efectele angajărilor politizate ori pe bază de pile şi lipsa competenţei unora dintre aceşti angajaţi. Amintim conversaţia stupefiantă redată în raportul Ministerului Transporturilor (MT), realizat în urma accidentului aviatic în care şi-au pierdut viaţa pilotul Adrian Iovan şi studenta Academiei Militare, Aura Ion. Este vorba despre acele convorbiri dintre reprezentanţii ROMATSA şi Inspectoratele pentru Situaţii de Urgenţă din Alba Iulia şi Cluj Napoca, din care am aflat cum "specialiştii" nu ştiau să convertească setul de coordonate obţinute de la unul din supravieţuitori. Un exemplu despre cum pot politizarea şi corupţia să pună în pericol siguranţa zborului este situaţia creată la Autoritatea Aeronautică Civilă Română (AACR), organism tehnic desemnat de MT pentru asigurarea supravegherii siguranţei şi securităţii aeronautice. Suspectat de corupţie Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu – condamnat în dosarul de corupţie "Transformatorul “ - a reuşit să-l impună ca preşedinte al Consiliului de Administraţie al AACR pe Cătălin Gheorghe Radu, director al Direcţiei Aviaţie Civilă şi Spaţiu Aerian din MT. Acesta este om cu ştate vechi în minister, de profesie inginer de aviaţie, care a reuşit să reziste şi să promoveze în funcţii şi sub guvernarea PSD-istă, şi sub guvernarea PDL-istă, şi, iată, acum, şi sub guvernarea USL-istă. Ce a făcut Radu la Autoritatea Aeronautică pune sub semnul întrebării nu doar buna credinţă, dar şi competenţa lui profesională. Fapt ce reiese nu doar din sesizările făcute de Sindicatul Personalului de Specialitate din AACR, condus de Simion Hădărean, dar şi din sesizarea semnată de trei dintre membrii CA, precum şi din documentele organelor de control din cadrul MT. Radu este acuzat efectiv că a pus AACR pe butuci, prin modificări ale organigramei care încalcă nu doar normele interne, dar şi pe cele internaţionale în materie, că a făcut ilegal retrogradări din funcţii de conducere numind pe alţii fără nici o experienţă în aviaţia civilă. Radu este suspectat de trafic de influenţă în favoarea firmei la care este acţionar. Corpul de Control al MT a cerut ministrului Ramona Mănescu să sesizeze organele de cercetare penală împotriva lui şi a altor două persoane. Riscuri majore pentru siguranţa zborului Invocând susţinerea ministrului Relu Fenechiu, Cătălin Gheorghe Radu a încălcat Regulamentul de organizare şi funcţionare a Consiliului de Administraţie al Autorităţii Aeronautice Civile din România (AACR), impunând, în şedinţa din 19 ianuarie 2013, o nouă organigramă, fără informarea prealabilă a membrilor CA. Abuzuri Situaţia a fost reclamată fostului ministru al Transporturilor în data de 25 ianuarie 2013, de către trei dintre membrii CA: Ovidiu Trăichioiu, Claudia Vârlan şi Cătălin Prunariu. Aceştia, membri cu experienţă de specialitate şi atribuţii pe linie de siguranţă aeronautică, s-au opus abuzurilor comise de Cătălin Gheorghe Radu. Ministrul Fenechiu era avertizat de AACR că noua organigramă nu poate fi aplicată din cauza consecinţelor pe care le-ar putea avea asupra siguranţei zborurilor în România. Concret, AACR avertiza că redistribuirea personalului care asigura, în ianuarie 2013, supravegherea siguranţei zborurilor – aşa cum a propus Cătălin Radu – va conduce la reducerea resurselor şi, implicit, la degradarea capabilităţii de supervizare a siguranţei zborurilor în România, care este principala funcţie a Autorităţii. Un alt argument împotriva restructurării impuse de omul lui Fenechiu era faptul că aceasta ar conduce la riscuri majore în implementarea, din aprilie 2013, a noilor reguli europene şi la declanşarea procedurii de infringement pentru România. Propunerile lui Radu veneau în contradicţie totală cu structura-cadru indicată de Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), care monitorizează permanent România, în baza Convenţiei de la Chicago. De altfel, această structură-cadru funcţionează în majoritatea statelor membre ale Uniunii Europene. Pentru Cătălin Gheorghe Radu acest lucru nu a contat Reclamant revocat, sesizarea se confirmă Fostul ministru al Transporturilor, Relu Fenechiu, l-a revocat pe Ovidiu Trăichioiu din funcţia de membru al CA, la scurt timp după ce sesizarea a fost expediată Ministerului. Ceilalţi doi semnatari care au trimis această sesizare sunt încă membri în CA. Reclamaţii în acelaşi sens au fost făcute şi de Sindicatul Personalului de Specialitate din AACR, condus de Simion Hădărean. Prin urmare, Direcţia Generală Transport Aero- Naval (DGTAN) din MT a efectuat verificări şi a constatat mai multe ilegalităţi. În legătură cu organigrama impusă de Cătălin Gheorghe Radu, care este în vigoare din aprilie 2013, inspectorii DGTAN au descoperit nu doar că nu respectă normele europene în vigoare, dar ea nu este funcţională, conţine suprapuneri, dublări şi chiar lipsa unor atribuţii – "ceea ce conduce la îngreunarea activităţii". Mai mult decât atât, nota de fundamentare a acestei organigrame a fost emisă post-factum, adică la 9 zile după ce fusese deja impusă în Consiliul de Administraţie. Ulterior, în cursul anului 2013, aceasta a fost modificată de 5 ori, dar tot este departe de a fi adaptată necesităţilor bunei funcţionări a AACR, conform standardelor europene şi ale OACI. Cătălin Radu, acuzat de trafic de influenţă în favoarea firmei sale Cătălin Gheorhe Radu – director al Direcţiei Aviaţie Civilă şi Spaţiu Aerian, s-a ocupat şi de afacerile personale. Conform surselor citate, el a favorizat firma la care este asociat - SC Arpiem Servicii de Aviaţie SRL - să obţină nişte contracte de achiziţii publice de la Aeroclubul României. Corpul de control al MT a descoperit ilegalităţile în timpul verificărilor declanşate la cererea ministrului Ramona Mănescu. În cadrul SC Arpiem Servicii de Aviaţie SRL mai este asociat un alt angajat al AACR, Marin Zamfir, se arată în document. Corpul de control îi suspectează pe Radu şi Zamfir de comiterea infracţiunii de trafic de influenţă, iar pe fostul director al Aeroclubului, George Rotaru, de abuz în serviciu, sens în care a propus ministrului să sesizeze organele de cercetare penală. Chestionat, Radu a precizat că nu are nici o firmă. El a refuzat să comenteze despre organigramă şi angajările ilegale, motivând că nu are voie să o facă fiind angajat al Ministerului. Nevasta ministrului Cazanciuc, angajată ilegal Raportul unei alte direcţii din Ministerul Transporturilor merge chiar mai departe şi constată că organigrama impusă nelegal de omul lui Fenechiu "poate conduce la luarea unor decizii eronate şi întârzieri în îndeplinirea atribuţiilor". În document se confirmă şi retrogradarea ilegală a unor şefi, fără evaluarea prealabilă, pentru angajarea altor persoane în funcţiile lor. Doi dintre directori şi cinci şefi de servicii/birouri declaraţi câştigători la "concursurile" pentru angajare nu au experienţă în domeniul aviaţiei civile. Încalcă normele OACI şi ale EASA Angajarea lor s-a făcut cu încălcarea normelor OACI şi ale Agenţiei Europene de Siguranţă a Aviaţiei EASA, privind calificarea, experienţa şi recrutarea personalului de specialitate în cadrul AACR, se mai arată în codumentul citat. "Din comisia de examinare a lor au făcut parte membri ai Consiliului de Administraţie, fapt ce contravine prevederilor legale". “Din discuţiile purtate cu reprezentanţii sindicatului, precum şi cu personal din cadrul Autorităţii Aeronautice Civile Române reise că există tensiuni interne ce afectează grav activitatea regiei atât în supervizarea siguranţei zborului la nivel naţional, cât mai ales în obligaţiile asumate de statul român prin tratate şi convenţii din domeniul aviaţiei civile, la care AACR este parte", se mai arată în document. De menţionat că directorii angajaţi fără respectarea normelor ar fi, conform surselor din interiorul MT şi AACR, Rodica Cazanciuc (foto), verişoară prin alianţă a premierului Victor Ponta şi nevasta actualului ministru al Justiţiei, şi Andrei Filipoiu. "Printre cei 5 şefi de servicii/ birouri angajaţi nelegal se află şi nevasta unui fost director de la CNANDR", ne-au declarat surse din cadrul Autorităţii, care ne-au cerut protecţia. <iframe width="640" height="315" src="//www.youtube.com/embed/I107FVhZzFo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> CLICK AICI PENTRU POZE DE LA LOCUL ACCIDENTULUI AVIATIC

  • În memoria studentei decedate în accidentul din Apuseni, toți cei care vor să-i aducă un omagiu, se pot alătura comunității RESPECT Aura Ion.
  • SUFERINŢĂ infinită provocată de un STAT INCOMPETENT. Pot cei RESPONSABILI să privească aceste IMAGINI?

CITIȚI ȘI:
  • DEZVĂLUIRI. Concluzii ruşinoase despre operaţiunea de salvare a supravieţuitorilor accidentului aviatic
  • Tatăl AUREI ION: Trebuie să se ajungă la concluzia că morții sunt de vină
  • Fiica lui Adrian Iovan, despre cum au organizat autorităţile acţiunile de salvare: "Mă găsesc într-o situaţie în care mi-e teamă să răspund"
  • Copilotul lui Adrian Iovan: ”Nu mai zbor cu hârburi!”. Răzvan Petrescu a ieşit din spital
  • DETALII CUTREMURĂTOARE despre accidentul aviatic din Apuseni! Medicul Sorin Ianceu: Aura ne spunea ca îi este frig, că nu poate respira. Iovan ne striga continuu - VIDEO
  • TRAGEDIA DIN APUSENI. Tiberiu Niţu: Ancheta are în vedere şi MINIŞTRI
  • Adrian Iovan, EROU sau VINOVAT în Apuseni? Posibile greşeli şi MINUNEA făcută de pilot