Proprietarii centrelor comerciale vor să reanimeze comerţul cu promoţii şi spectacole. După prăbuşirea vânzărilor de anul trecut, retailerii speră să-şi revină treptat.
Cumpărături de noapte la preţ redus. Bucureştenii care vor să cumpere deja cadouri pentru Paşte pot merge vineri seara în mallul din Băneasa, care va fi deschis până la ora 2.00. Organizatorii le promit clienţilor produse la preţuri promoţionale şi o petrecere cu cocktailuri şi muzică.
Perioadele de promoţii, condimentate cu spectacole şi programe pentru copii, constituie principala strategie de supravieţuire a mallurilor. În ciuda eforturilor susţinute, vânzările sunt la fel de slabe ca anul trecut, spun retailerii, care speră acum să nu fie şi mai rău. Faţă de 2008, rezultatele din 2009 au scăzut cu 40, până la 50%.
Cadouri pentru clienţi
Clienţii care se avântă în mall vineri după ora 18.00 vor putea plăti cu până la 20% mai puţin pentru anumite produse. Unele firme vor oferi cadouri clienţilor, în timp ce altele îi vor recompensa pe cei care vor cumpăra de sume mari. „Pentru brandurile Vero Moda şi Jack & Jones, promoţiile vor fi de 20%”, afirmă Alin Meleca, general manager al Peeraj Brands International.
La magazinul de încălţăminte Otter, cumpărătorii vor primi cadou câte un produs de îngrijire sub formă de cremă sau spray. Promoţii la anu mite produse vor exista şi la unităţile Inditex, respectiv Zara, Berska şi Stradivarius, asigură directorul Mihai Cioltea. Ofertele speciale se aplică pentru colecţiile noi şi depind de fiecare magazin în parte. În unele cazuri, preţurile vor fi valabile pentru tot weekendul.
„Magazinele din cadrul centrului comercial vor avea promoţii speciale în perioada 26-28 martie, clienţii având posibilitatea să achiziţioneze tot ce doresc, de la îmbrăcăminte, accesorii, lenjerie şi încălţăminte, până la decoraţiuni in te rioare, echipamente şi îmbrăcăminte sportivă, la preţuri speciale. De asemenea, vor fi promoţii şi la produsele cosmetice şi parfumuri, precum şi la bijuterii”, susţin reprezentanţii centrului comercial.
Comerţul, în panică
Retururi mari, chiar şi la colecţiile vechi cu reduceri substanţiale, în ciuda numărului constant de vizitatori - acesta a fost rezultatul colecţiei de toamnă- iarnă 2009.
Retailerii din malluri au renegociat chiriile şi au lansat mai multe promoţii ca în trecut. Evenimentele organizate în malluri au reuşit în mare măsură să păstreze numărul de vizitatori, dar nu i-au convins pe aceştia să cumpere mai mult.
Prin urmare, în ultimele luni a crescut numărul firmelor din domeniu intrate în insolvenţă. Printre cele mai cunscute se numără Lee Cooper şi Cavaliere, dar şi producătorul de ciorapi Mondex.