News Alert. Atenție, părinți! Adevărul despre școală și COVID-19. Ce spun specialiștii

News Alert. Atenție, părinți! Adevărul despre școală și COVID-19. Ce spun specialiștii

Date preliminare ale unor studii științifice amănunțite sugerează că ceea ce se știa până acum despre riscul de transmitere a coronavirusului în școli ar putea fi total eronat.

Informațiile din tabloul de bord sunt raportate în mod voluntar de către școli și districtele școlare, publice și private, inclusiv cele care oferă lecții în persoană.

Începând de miercuri seară, tabloul de bord conținea date de la aproximativ 570 de școli, inclusiv peste 300 care oferă cursuri în persoană.

Washington Post a menționat că primele date suplimentare din Texas și nord-est semnalează, de asemenea, optimism.

Ne puteți urmări și pe Google News

Potrivit datelor publicate săptămâna trecută, în jur de 2.350 de studenți care au fost găsiți pozitivi pentru coronavirus - adică aproximativ 0,21% din 1,1 milioane de elevi care frecventează școala în persoană.

Washington Post a menționat că un număr suplimentar de 2.175 de angajați ai școlilor au fost testați pozitivi la SARS CoV-2, deși nu s-a putut calcula o rată, deoarece nu era clar câți dintre cei peste 800.000 de angajați din personalul școlar al statului lucrează în stabilimente școlare.

Între timp, Network for Public Education , o organizație non-profit care susține districtele școlare publice tradiționale, a urmărit 37 de districte școlare din Connecticut, New York și Pennsylvania.

Directorul executiv al rețelei, Carol Burris, a declarat pentru Washington Post că, de la începerea școlii, au existat doar 23 de cazuri confirmate de coronavirus în 20 de școli și nu există nicio indicație că virusul s-a răspândit în școli.

Date promițătoare, dar amenințarea rămâne

„Până acum, în școlile pe care le urmărim nu s-au produs epidemii, chiar și atunci când o persoană a fost testată pozitiv”, a spus Burris. Districtele studiate se aflau în comitatele cu rate scăzute de coronavirus și  toate cereau portul obligatoriu al măștii de protecție.

Deși recunoaște că datele preliminare par promițătoare, Sara Johnson, profesor asociat de pediatrie la Școala de Medicină a Universității Johns Hopkins, a spus că școlile ar trebui să readucă întotdeauna elevii și profesorii înapoi în clasă „încet și cu atenție” și cu măsuri de protecție puse în aplicare,  cum ar fi măștile și măsurile de distanțare socială.

„Aceste date sunt promițătoare, dar Covid-19 este încă o amenințare foarte mare pentru oameni”, a declarat ea.

Constatările au urmat unei analize a revistei Science, potrivit căreia copiii și adolescenții prezintă un „risc mult mai mic” pentru coronavirus decât orice altă grupă de vârstă.

Analiza menționează că ipotezele potrivit cărora că școlarii sunt o „parte esențială” în lanțul de transmitere al virusului „nu sunt certe” și că este „dificil să se determine ce avantaj prezintă închiderea școlilor în raport cu alte măsuri și intervenții”.

Cercetătorii au avertizat, de asemenea, că închiderea prelungită a școlii poate duce la creșterea riscurilor pentru sănătatea copiilor, inclusiv o potențială reapariție a bolilor care pot fi prevenite prin vaccinare, cum ar fi rujeola, din cauza întreruperilor programelor de imunizare și creșterea potențială a leziunilor la domiciliu și a problemelor de sănătate mintală.

„În cazul unor valuri viitoare aparent inevitabile de Covid-19, va exista probabil o presiune suplimentară pentru închiderea școlilor”, au adăugat cercetătorii.

„Există acum o bază de dovezi pe care să se ia decizii, iar închiderea școlilor ar trebui să fie întreprinsă cu reținere, având în vedere daunele colaterale pe care le suferă. Măsurile de atenuare a pandemiei care afectează bunăstarea copiilor nu ar trebui să intervină  dacă există dovezi că acestea le fac rău”.

Conform celei mai recente actualizări de la Universitatea Johns Hopkins, există peste 6,9 ​​milioane de cazuri Covid-19 confirmate în Statele Unite și peste 200.000 de decese asociate.