Miercurea aceasta va începe cel mai amplu eveniment dedicat soluţiilor digitale şi mobile pentru business. Internet and Mobile World 2012 va aduce la un loc dintre cei mai importanţi furnizori de soluţii digitale şi mobile. Organizatorii spun că expo-conferinţa îşi doreşte să ajute la dezvoltarea industriei digitale şi de IT din regiune, prin poziţionarea României ca "hub tehnologic" principal al zonei central-est europene.
La Internet and Mobile World 2012, care va avea loc în complexul expoziţional Romexpo între 19 - 21 septembrie, sunt aşteptaţi în jur de 2.700 de vizitatori business, 300 de dezvoltatori web şi de aplicaţii mobile, 75 de expozanţi şi 120 de speakeri locali şi internaţionali. Pentru mai mult detalii despre acest eveniment am vorbit cu Cristian Hossu, project manager al Internet and Mobile World 2012. EVZ: Cum se justifică Internet and Mobile World 2012 în peisajul evenimentelor din România? Cristian Hossu: În momentul acesta, pe zona de online şi digital există conferinţe în general de dimensiune mai mică, iar formatul este de conferinţă. Asta înseamnă că te duci, asculţi speaker-ul şi cam atât. Te întorci în organizaţie şi nu prea ştii, dacă te apuci de treabă, ce să faci. Noi aici vrem să intervenim. Dacă eu am un business care e bazat în totalitate pe online sau un business tradiţional din offline, dar care vreau să folosesc canale din online ca să vând mai mult, să fac un marketing mai bun, promisiunea evenimentului este că în partea de agendă ai acces la un "now how" foarte mult structurat pe studii de caz. Din acestea poţi înţelege cum ai putea să apliic nişte metodologii sau idei pentru compania ta, iar în momentul în care ai ieşit în zona expoziţională pot să stai cu primii 3 - 5 provideiri de soluţii tehnice şi servicii de consultanţă conexe, care să te ajute să implementezi. Din ce categorii sunt cei care vor participa Internet & Mobile World? De exemplu, ca ofertanţi de soluţii, pe lângă cei peste 90 de speakeri vor fi şi peste 75 de furnizori. Sunt 12 categorii, va exista digital marketing de exemplu, soluţii care ţin de zona de cloud, conectivitate şi infrastructură, care ţin de mobile apps, social media sau de device-uri.
Cui se adresează acest eveniment? În special pieţei din România şi îşi propune să o educe şi să o crească din punct de vedere al vizitatorilor, de cum poate să ajute afacerea dacă adopt noile tehnologii sau dimpotrivă. Iar din punct de vedere al furnizorilor, să credibilizeze faptul că nu e nimic SF sau să creadă că sunt bune pentru alţii, dar nu şi pentru ei şi să rămână la variantele tradiţionale. Unele demonstreză că având acelaşi volum de investiţii, poţi avea rezultate de 3-4 ori mai bune. Să presupunem că la evenimentul vrea să participe un blogger. Va găsi informaţii şi soluţii? Cu siguranţa da. Bloggerul este un mic publisher de fapt, pe el îl interesează vizitatori şi instrumente de a monetiza aceste vizite la el pe site, iar aici putem avem instrumente care te pot ajuta să creşti rata de subscriere la newslettere de exemplu. Eu ca şi blogger doresc să-mi construiesc o comunitate. Avem 3 sau 4 sesiuni pe ideea de cum poţi să creezi o comunitate a afacerii tale, fie că e vorba de un portal online, fie că e vorba de un mare brand de larg consum. Avem un tool, de exemplu, un software românesc care, prin targetare comportamentală, îţi trimite mesaj pentru a te înscrie la newsletter în momentul în care revii de mai multe ori pe site. Astfel, ratele de subscriere sunt de 3-4 ori mai mari decât dacă vizitatorilor le apare această invitaţie de la prima vizită. Dar un fermier care îşi doreşte să-şi dezvolte afacerea şi cu ajutorul online-ului? E clar, canalele pe care pot să le folosească sunt cele de marketare, adică cum fac ca produsul meu să fie mai cunoscut în anumite oraşe sau, dacă ambiţiile sunt mai mari, la nivel naţional. Aici intervin strategii de digital marketing, social media, toate acestea fiind nişte "must have-uri". Şi avem destule exemple de branduri care au început de jos şi au crescut frumos.
În plus, vor afla informaţii despre tot ceea ce înseamnă aplicaţii, cele care îţi poate optimiza foarte mult din costurile acestea care presupun conducerea afacerii. De exemplu, în loc de a cumpăra 10 licenţe pentru diverse softuri, pot intra de pe orice device mobil, prin cloud, unde cu un user şi o parolă găsesc softurile. Avem de exemplu cazul Microsoft Office, soft pe care trebuie să-l instalezi pe calculator. Ei, avem alternativa Office 365, te loghezi de oriunde, ai acces la toate documentele tale şi le poţi edita. Astfel, nu mai plăteşti o sumă mare care te costă licenţa, ci pur şi simplu este un abonament lunar mult mai mic. Cum se va desfăşura evenimentul? Vom avea trei scene, trei zile. În fiecare zi vor fi nouă calupuri de conţinut, fiecare având un focus. De exemplu avem o zi de social media de dimineaţă până seara, ne uităm la subiectul respectiv din toate puntele de vedere. Practic fiecare sesiune este o colecţie de studii de caz din care fiecare poate învăţa. Există zone atractive pentru oamenii de marketing, există o zonă pentru oamenii de IT, pentru developeri. De exemplu pentu oamenii din marketing avem reprezentanţi de la cea mai mare agenţie digitală din Asia, Dentsu, de la cea mai apreciată din Olanda, Achtung, de la RGA, speakeri de la Red Web, o altă companie uriaşă la nivel mondial pe toată zona de digital, vor fi doi speakeri de la Sapient Nitro, care e prima agenţie ce a integrat conceptul de tehnologie şi marketing într-un tot unitar. În ceea ce priveşte business-ul, cât de dezvoltată este România pe zona de soluţii şi implementare online? Din perspectiva capacităţii oamenilor care pot oferi soluţii suntem foarte pregătiţi. Trebuie să existe şi companii pe piaţă care să-şi asume un risc şi să spun eu sunt primul care voi încerca acest lucru. Iar eu sunt sigur că vor apărea în următoarea perioadă astfel de exemple. Fie te adaptezi, fie mori. Sunt convins că există pe piaţă companii atât de puternice care încă să nu simtă nevoie adoptării unor soluţii online. Pe de altă parte vor apărea din toate părţile jucători noi mici, iar dezvoltarea online va fi singura lor şansă de a intra în piaţă. Vor pune presiune şi la un moment dat, cei tradiţionali fie vor lua decizia aceasta, fie vor începe să scadă. Cât timp aţi lucrat la acest proiect? Au trecut trei ani pentru că ai nevoie de un nucleu dur, pentru că ar fi fost prea devreme. Am ales momentul acesta pentru că masa critică conştientizează faptul că e un "must have" şi noua tehnologie schimbă lucrurile. De exemplu, în momentul acesta, la nivel internaţional, tot ce înseamnă retail e o tranformare uriaşă. În Londra, de exemplu, vânzătorii încep să fie din ce în ce mai puţini, intri cu coşul, scanezi produsele, iar dacă ai o aplicaţiede mobile wallet, nici nu mai scoţi cardul, ci pur şi simplu click şi plăteşti. De asemenea, putem vorbi de targetarea geografică - ai intrat la mall şi în momentul în care te apropii de cafenea primeşti un cupon pe smartphone care te anunţă că au un produs nou. Cei care doresc să afle mai multe informaţii despre modul cum se pot înscrie la acest eveniment pot găsi detalii AICI.
<iframe width="420" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/NE5U4btJwKw" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>