Nave străine reținute în portul Constanța pentru neplata salariilor către marinari

Nave străine reținute în portul Constanța pentru neplata salariilor către marinari

Autoritățile din portul Constanța au reținut două nave străine pentru neplata salariilor către marinarii de la bord. În baza unei Convenției Maritime MLC 2006, ratificată și de România, autoritățile portuare, împreună cu Sindicatul Liber al Navigatorilor au reușit să obțină de la proprietari sumele restante în valoare totală de peste 255.000 de dolari.

Autoritatea Navală Română (ANR) și Federația Internațională a Transportatorilor (ITF), filiala România, au reținut, în baza Convenției MLC 2006, două nave, care aveau restante mai mari de două luni la plata salariilor echipajelor. Este vorba de navele Huseyn Javid, sub pavilion Malta și Beccaria, sub pavilion Panama  care împreună totalizau peste 256.000 USD - neplată salarii. În urma acțiunilor autorităților portuare, armatorii navei Huseyn Javid au achitat 106,000 dolari USD, reprezentând salariile echipajului la zi. “Cei 11 navigatori, membri ai Sindicatului Navigatorilor din Rusia au răsuflat ușurați, la fel și familiile lor care așteptau de mai bine de 4 luni salariile restante”, a declarat liderul SLN, Adrian Mihălcioiu.

 

Potrivit lui Mihălcioiu, la nava Beccaria sunt îndeplinite condițiile de a se introduce o acțiune în instanța din România dacă în această săptămâna nu se găsește o soluție viabilă pentru plata salariilor. Salariile la această nava nu sunt achitate de peste 5 luni către  cei 13 membri ai echipajului de naționalitate Ukrainiana. Sindicatul din Ukraina ai cărui membri sunt navigatorii de la bord, va susține anumite cheltuieli pentru echipaj alături de ITF România,  în cazul în care se va solicită rezolvarea cazului pe cale legală.

Ne puteți urmări și pe Google News

 

Alte 3 nave au transmis că ajung în zilele următoare în porturile Românești iar echipajele sunt neplătite de peste două luni. “Porturile românești sunt porturi în care „Dumping-ul Social”  este descurajat, și armatorii cu probleme sunt obligați să le rezolve înainte de a pleca din port cu nava”, precizează Adrian Mihălcioiu. Convenția MLC 2006, ratificată de România în 2015, după doi ani de acțiuni și presiuni concertate ale Sindicatului Liber al Navigatorilor, a devenit un instrument de lucru pentru a proteja drepturile navigatorilor, un cod al condițiilor de muncă și viață la bordul navelor care sosesc în porturile românești.(Foto SLN)