Directorul general al Administrației Portului Constanța, Costel Stanca a declarat, în exclusivitate pentru EVZ, că operațiunea de scoaterea a cadavrelor de oi a durat două săptămâni.”Au fost eliminate toate riscurile biologice și de mediu, operațiunea desfășurându-se fără incidente”, a spus Stanca.  Au fost organizate două transporturi pe zi, încărcătura fiind dusă pentru incinerare, unei firme de profil din județul Tulcea.

Potrivit directorului portului Constanța, Costel Stanca, deși au existat speculații că nava s-a răsturnat din cauza încărcăturii excesive, s-a constatat că peste cele 14.600 de oi trecute în documente fusese puse in plus 60 de oi, cifră nesemnificative pentru producerea accidentului naval din portul Midia. Un cumul de mici greșeli par să fi stat la baza producerii evenimentului, unic în lume, care a băgat spaima  în autoritățile de pe litoral din cauza pericolului uriaș de poluare.

Nava Queen Hind s-a răsturant în data de 24 noiembrie 2019. Din cele 14.600 de oi, doar 284 au putut fi scoase vii, 174 reușind să supraviețuiască. Firma care a câștigat contractul de ranfluare, în valoare de 4 milioane de euro, a început operațiunile pe 1 februarie. În data de 25 februarie, nava a fost adusă în condiții de siguranță la cheu, în dana 10 a portului Midia.

Din momentul în care nava Queen Hind a fost acostată în dană, șenalul navigabil a fost în totalitate eliberat, fiind ridicate toate restricțiile în ceea ce privește navigația în condiții de siguranță în zona Midia, spune directorul general Costel Stanca. Nava va fi preluată de Administrația Portului Constanța, care va lua legătura cu asiguratorul P&I pentru recuperarea banilor. Urmează o perioadă de negocieri cu asiguratorul. Dacă nu vor cădea la pace, situația urmează a fi rezolvată în instanță.