În ianuarie 2000 valentina Sandu-Dediu a primit, pentru merite deosebite, bursa de studiu “Andrew W. Mellon” din Berlin, iar în acest an va fi distinsă cu Premiul Academiei de Ştiinte (Rodolg Meimberg) la Berlin-Brandenburg. Ceremonia va avea loc într-un cadru festiv, pe 21 noiembrie. Este de remarcat faptul că, Valentina Sadu - Dediu este al doilea român căruia i se inmânează acest premiu, primul fiind Andrei Pleşu, în 1996.
Corina Ungureanu-Kiss, Germania Spirit Românesc
Născută la 27 noiembrie 1966 în Bucureşti, românca şi-a arătat de timpuriu talentul către cercetare şi ştiinţă. Atrasă de artă, cu precădere de muzică, a absolvit Liceul “G. Enescu” din Bucuresti, secţia pian, apoi şi-a urmat studiile în muzicologie la Univeritatea Naţionala de Muzică din Capitală.
Din anul 1990 până în 1993 a fost redactor la Editura Muzicală din Bucureşti, iar din 1993 a devenit profesor de istoria muzicii şi Prodecan la secţia Compoziţie, Muzicologie şi Pedagogie muzicală, la Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti.
Unul dintre succesele sale l-a constituit cartea Muzica Românescă între 1944-2000, apărută în 2002. Cartea a fost publicată şi în Germania, în 2005 cu titlul “Rumänische Musik zwischen 1944-2000“.
Lucrarea se preyintă ca un volum de studii ce abordează analize şi sinteze cu tendinţe şi fenomene relevante din muzica simfonică, muzica de cameră, oratorii, opere şi muzică corală ale compozitorilor români, toate acestea fiind dependente de evenimentele politice ale timpului, afirmând că „voi începe doar prin a spune că am fost crescută în complexul de împrejurări al unei culturi muzicale europene relativ tânără şi izolată geografic. Sincronizarea cu occidentul, dar şi manifestarea propriei originalităţi, adesea neluată în seamă de acelaşi occident: iată temele discutate şi rediscutate în Romania“, a precizat Valentina Sandu-Dediu.
Artista se dedică scrisului nu numai cu talent şi emoţie, dar conturează portretele şi creaţiile compozitorilor ca nişte picturi pastelate actual, demne de interes.
A publicat în timp, studii şi articole cu teme de specialitate ca: "Melos", "Caiete critice", "Dilema", "Wozzek - profeţie şi împlinire", "Ipostaze stilistice şi simbolice ale manierismului în muzică", etc.
Activitatea şi preocuparea muzicală profundă i-a adus încă de timpuriu succesul, amintind Premiul Academiei Române (1997), Premiul Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor (1998), şi două Premii ale Fundaţiei „Simens“ din München, în 1998 şi 2000.