Munca de acasă a devenit periculoasă. De ce au atacat hackerii susținut în perioada pandemiei

Munca de acasă a devenit periculoasă. De ce au atacat hackerii susținut în perioada pandemiei sursa goto. EVZ

Hackerii au început să spargă din ce în ce mai multe conturi în pandemie. Aceștia au cerut răscumpărări mari după ce au intrat în conturile angajaților care lucrau de acasă. Spargerea se face printr-un mesaj e-mail infectat.

Hackerii au atacat mai multe companii care își desfășoară activitatea în regim de telemuncă, solicitând răscumpărări mari. Aceștia cereau sume de bani imense companiei pentru a nu trimite mai departe informații pe care le găseau în conturile angajaților.

Munca de acasă, un magnet pentru hackeri

Un studiul, realizat de Institutul de Cercetări Criminaliste din Saxonia Inferioară, a descoperit că munca de acasă poate aduce probleme companiei. Securitatea cibernetică este mult mai precară în regim telemunca decât la birou.

telemunca

Ne puteți urmări și pe Google News

Trimiteau un mail infectat

Hackerii trimiteau angajaților un mesaj e-mail infectat care ajungea să distrugă programele pe care compania le folosea.

"Dacă un calculator este infectat, el devine o punte accesibilă pentru hackeri spre reţeaua companiei. Atacatorii pătrund în reţea şi apoi identifică şi infectează şi alte computere. Apoi ei încearcă să afle ce companie au piratat pentru a hotărî suma pe care o vor cere pentru răscumpărare", a explicat Ruediger Trost, de la compania de securitate cibernetică F-Secure.

Un alt studiu a descoperit că cel puțin un atac cibernetic pe an are aproape orice companie.

Aproximativ 60% dintre companii au mărturisit că au avut parte de cel puțin un atac cibernetic în ultimul an, fără să fie vorba despre atacurile ce sunt respinse automat de sistemele de protecţie de tip firewall. Multe companii au declarat nici nu poți să iți dai seama de unele atacuri decât când este prea tărziu.

La acest studiu au participat 5.000 de companii cu peste 10 angajaţi fiecare, în perioada 2018 - 2019. Peste 600 de companii dintre acestea au participat şi la faza a doua a experimentului, în perioada iulie - septembrie 2020,