Vi se pare că presa acordă prea multă atenţie duduilor dezbrăcate de inhibiţii şi, mai ales, de haine, tinerelor mai mult sau mai puţin ingenue care şi-au găsit prinţul cu cal alb, dar, mai ales, cu cont gras în bancă, sau anonimilor care fac exhibiţionism cu viaţa privată?
Ei bine, întotdeauna numărul celor care savurează astfel de poveşti o să fie mai mare decât al celor care strâmbă din nas la vederea unor astfel de „exemplare“ în ziare. Trebuie să recunoaşteţi că măcar o dată aţi citit peste umărul cuiva din metrou pagina de bârfe a unei publicaţii oarecare.
Noi, românii, nu suntem nici primii, nici ultimii care promovează şi savurează acest gen de divertisment. Se pot găsi foarte uşor corespondente internaţionale pentru mascotele siliconate ale tabloidelor autohtone, în variante mult mai „concentrate“ decât la noi. Aşa că şi britanicii au o Simonă Sensual a lor, în persoana lui Katie Price, cu numele de scenă Jordan, cea care a strâns o avere doar din expunerea repetată şi decoltată în paginile ziarelor.
Trasul cu ochiul la viaţa privată a celebrităţilor de orice factură este un sport internaţional, practicat cu îndârjire de orice naţie. Nu suntem singurii care aşteptăm amănunte picante, fără ca acestea să aibă vreo relevanţă pentru viaţa noastră de zi cu zi. Descrierea rochiei de mireasă a lui Coleen McLaughlin, proaspăta nevastă a fotbalistului Wayne Rooney, şi a pregătirilor pentru nuntă au ocupat pagini întregi în ziarele britanice zilele trecute.
Noi aşteptăm varianta autohtonă, reprezentată de căsătoria lui Cristi Chivu cu Adelina Elisei. Ne distrează să vedem anonimi care se dau în spectacol într-una dintre cele mai populare forme de divertisment, reality-show-urile. Dacă noi ne-am săturat repede de exhibiţionismul propus de „Big Brother“, aceiaşi britanici aleşi ca termen de comparaţie au ajuns să difuzeze cea de-a noua ediţie a celebrului program.
Însă pofta de voyeurism a românilor este satisfăcută de seriale-fluviu gen „Noră pentru mama“, croite după modelul „Fratelui mai mare“. Apariţia constantă a pseudovedetelor şi a senzaţionalului în paginile ziarelor autohtone nu trebuie să vă mai mire, în condiţiile în care un public mult mai sofisticat, cum este cel englez, consumă în cantităţi mult mai mari acest gen de informaţie.
Ne distrează să vedem anonimi care se dau în spectacol.