Investiţia iniţială care acoperă costurile cu chiria din primele luni, amenajarea magazinului şi stocul iniţial variază între 30.000 şi 50.000 €.
Evoluţia sectorului construcţiilor asigură teren de dezvoltare pentru multe alte afaceri. Una dintre acestea este comerţul cu mobilă şi decoraţiuni interioare. Începând cu anul 2005, pe piaţa de profil a apărut primul magazin „Lemon“, deschis în Piaţa Victoriei, de către un om de afaceri român, Cătălin Vişan. Construcţia unui număr mare de apartamente şi birouri din ultimii ani a crescut tot mai mult afacerile magazinului. Astfel, în prezent, „Lemon“ are patru magazine, din care trei proprii, situate în Capitală, şi unul în sistem de franciză la Bacău.
„Afacerea constă în vânzarea de decoraţiuni şi mic mobilier. Oferim şi consultanţă pentru design interior pentru apartamente şi birouri“, descrie Cristina Oancea, unul dintre cei trei manageri care gestionează, în prezent, businessul.
Piesele puse în vânzare provin de la peste 30 de furnizori din Italia, Spania, Germania, Danemarca şi Marea Britanie. Business cu trei angajaţi Pentru a se extinde mai uşor şi mai repede în judeţele ţării, managerii au ales sistemul de franciză, care le-a adus, anul trecut, primul contract încheiat la Bacău.
Fiind la început de drum, întreaga afacere „Lemon“ nu are, astăzi, mai mult de 15 angajaţi. Întreprinzătorii interesaţi să intre în sistemul acestei francize nu vor avea nevoie decât de trei angajaţi pentru a pune pe picioare şi a menţine un magazin de 60-80 mp. Pentru această suprafaţă, investiţia iniţială variază între 30.000 şi 50.000 de euro. Aceşti bani vor acoperi costurile cu chiria din primele luni, amenajarea magazinului şi stocul iniţial de produse. În plus, oamenii de afaceri interesaţi trebuie să mai dispună de suma de 5.000 de euro, ce reprezintă taxa de franciză. „Investiţia se recuperează în doi-trei ani“, ne spune Cristina Oancea.
Potrivit acesteia, contractul de franciză se încheie pe o perioadă de cinci ani, iar francizatul va plăti o redevenţă de aproximativ 10% din volumul vânză rilor şi o taxă de publicitate de 1% din cifra de afaceri. Profit din boomul imobiliar Candidatul ideal care ar avea cele mai mari şanse de reuşită în această afacere are, dincolo de banii necesari demarării afacerii, „spirit antreprenorial, un caracter pozitiv şi este de încredere“, susţin reprezentanţii afacerii „Lemon“. Acesta trebuie să ştie să atragă în magazine clienţii interesaţi, adică persoanele cu venituri medii şi ridicate.
Cristina Oancea prevede un mare potenţial de dezvoltare a acestei afaceri. „Datorită boomului construcţiei de apartamente vor creşte semnificativ şi vânzările de decoraţiuni şi mobilier în următorii ani“, ne-a spus aceasta.
Potrivit estimărilor managerului „Lemon“, piaţa de mobilier şi decoraţiuni interioare din România va creşte cu o medie de peste 25% pe an, în următorii trei-cinci ani. Principalii competitori pe piaţa românească ai „Lemon“ sunt Sarra Blu’, Kare şi Exotique. DEZVOLTARE Cum faci primul milion de euro Franciza „Lemon“ îşi pregăteşte intrarea, în perioada următoare, în judeţele Constanţa, Cluj, Timişoara, Iaşi şi Arad. Conducerea afacerii este deja în discuţii avansate cu întreprinzători din aceste judeţe pentru semnarea contractelor de franciză. Anul trecut, întreaga afacere „Lemon“ a înregistrat o cifră de afaceri de 700.000 de euro, de două ori mai mare decât în anul precedent. Profitul s-a situat, anul trecut, la 100.000 de euro. Pentru acest an, conducerea companiei estimează o creştere cu 50% a cifrei de afaceri, depăşind nivelul de un milion de euro.