Moartea vine pe contrasens

Un politist bulgar a fost ucis, pe Bucuresti-Pitesti, de soferul unui camion care a adormit la volan.

UE ameninta cu procese transportatorii romani.

Un politist bulgar a fost ucis, la sfarsitul saptamanii trecute, pe Autostrada 1 (Bucuresti-Pitesti), intr-un accident rutier provocat de soferul unui camion care a adormit la volan.

Victima de pe A1 ingroasa randurile celor catorva zeci de morti in acciden-tele cauzate de oboseala soferilor, inregistrate pe soselele din Romania de la inceputul acestui an.

Statisticile politiei arata ca, de la 1 ianuarie pana pe 21 octombrie, doar pe cele doua autostrazi (Bucuresti-Pitesti si Bucuresti-Medgidia) au avut loc 14 astfel de evenimente rutiere.

Si asta, in conditiile in care, saptamana trecuta, Comisia Europeana a amenintat Romania cu un proces la Curtea Europeana de Justitie. Motivul: autoritatile nu au pus in aplicare directiva care reglementeaza orele de repaus obligatoriu pentru soferii profesionisti.

Lovit in plin de camionul intrat pe contrasens

Potrivit politistilor de la Rutiera, accidentul produs sambata-dimineata pe A1 nu este unul iesit din comun pentru soselele romanesti. Soferul unui camion MAN, apartinand unei firme din judetul Alba, a adormit la volan.

„Avea viteza si, cand s-a trezit, a fost prea tarziu. Masina a rupt glisierele metalice care despart cele doua sensuri, a intrat pe sensul Pitesti-Bucuresti, a acrosat un Volkswagen Golf, condus de un politist bulgar si apoi a lovit frontal un alt Volkswagen, la volanul caruia se afla un coleg al bulgarului. Soferul celui de-al doilea autoturism - politistul Miteu Mitcov, 35 de ani - a murit pe loc, fiind scos cu greu dintre fiarele masinii de un echipaj de la descarcerare”, au precizat anchetatorii.

Camionagiul s-a ales cu dosar penal pentru ucidere din culpa. „Am inteles ca victima tocmai se intorcea din Germania, de unde isi cumparase autoturis-mul”, a completat unul dintre oamenii legii.

Sanctionati de UE

Suprasolicitarea soferilor romani de camion a devenit o problema si la nivel european. Comisia Europeana a anuntat ca ar putea actiona in justitie Romania pentru ca nu a pus in aplicare directiva care limiteaza perioadele de conducere si reglementeaza orele de repaus obligatoriu pentru soferii profesionisti si pentru ca nu a introdus sistemele de monitorizare a firmelor de transport prin tahografe digitale. Procedura demarata de executivul comunitar este pasul final inaintea depunerii unei plangeri oficiale la Curtea Europeana de Justitie.

Desi directiva europeana ar fi trebuit transpusa in legislatia romaneasca pana la 1 aprilie 2007, Ministerul Transporturilor a precizat abia acum, dupa avertismentul Comisiei, ca a conceput un proiect de ordin in acest sens.

Soferii romani, un pericol in Marea Britanie

Soferii est-europeni si, in special, cei romani sunt identificati de mai multa vreme drept un pericol si pentru traficul rutier din Marea Britanie. Potrivit „Daily Mail”, setea de castig a transportatorilor din Est a dus la o situatie inedita: soferii extenuati au ajuns sa se roage de politisti sa-i aresteze pentru incalcarea regulilor privind repausul. „Noptea petrecuta in arest este, pentru ei, o bine-venita perioada de odihna, fara riscul pierderii locului de munca”, titreaza cotidianului britanic.