Justiţiabilii implicaţi în procese civile pot solicita instanţei de judecată, în toate dosarele civile, ca încheierea de şedinţă sau hotărârea judecătorească să le fie transmisă în format electronic, potrivit Ministerului Justiţiei (MJ).
Programul informatic al instanţelor a fost modificat astfel încât să permită transmiterea prin e-mail către părţile dintr-un proces, dar şi către reprezentanţii legali ai acestora, a încheierilor de şedinţă sau a hotărârii judecătoreşti imediat ce acestea sunt încărcate în sistem.
"Este un alt pas pe care îl facem spre implementarea conceptului de dosar electronic, în acest moment fiind posibilă comunicarea şi prin e-mail a încheierilor de şedinţă şi a hotărârilor. Am parcurs încă un moment în cooperarea cu CSM care a susţinut această iniţiativă şi a aprobat rapid implementarea ei la nivelul tuturor instanţelor din ţară", a spus ministrul Justiţiei, Robert Cazanciuc.
Ministrul a precizat că, în procele civile, părţile vor putea să primească în format electronic aceste documente imediat ce ele vor fi încărcate în sistemul ECRIS.
"Până în acest moment, dacă un justiţiabil dorea să vadă o încheiere de şedinţă, document care nu i se comunica, sau dacă intenţiona să citească o hotărâre înainte de a-i fi comunicată prin poştă, trebuia să vină personal la instanţă şi să solicite dosarul cu actele respective. Dacă hotărârea, de exemplu, nu era încă listată şi semnată de judecător nu exista în dosar, aşa că făcea un drum degeaba. Comunicarea online reprezintă o alternativă modernă care înseamnă economie de bani şi timp pentru justiţiabili, pentru avocaţii acestora", a explicat Cazanciuc.