Mijloacele alternative de transport împânzesc Bucureștiul. Cât de avantajos este să-ți lași mașina personală în parcare

Mijloacele alternative de transport împânzesc Bucureștiul. Cât de avantajos este să-ți lași mașina personală în parcare

Mijloacele alternative de transport împânzesc Bucureștiul. Cât de avantajos este să-ți lași mașina personală în parcare

Traficul infernal din București a oferit oportunitatea dezvoltării unor servicii alternative de transport. Pentru a scuti din timpul pe care în mod normal l-ar pierde la semafor, unii cetățeni preferă să meargă cu scuterul, cu bicicleta, ori cu trotineta electrică. Totodată, ca alternativă la tradiționalele taxiuri au apărut aplicațiile de ride-sharing, precum Uber, respectiv de car-sharing – o mașină pe care o poate găsi pe stradă și o poate conduce contra cost. Accesul în autoturism se face pe baza unei aplicații mobile.

România se aliniază tendințelor din străinătate, precum Germania și Austria. Serviciile de ride-sharing Uber sau Bolt promit că sunt o variantă mult mai corectă în ceea ce privește taxarea și condițiile moderne, totodată, un nou concurent își face loc pe piață: car-sharingul. Potrivit lui Demis Ghindeanu, fondatorul unui serviciu de acest gen în România, face concurență inclusiv mașinii personale.

 

Ne puteți urmări și pe Google News

Prețul unei călătorii de 10 kilometri în Capitală

Trotineta electrică

Dacă nu deții o trotinetă electrică și vrei să închiriezi una dintr-un punct din București, trebuie să știi că prețurile sunt destul de piperate, comparabile cu cele de la taxi sau Uber, în condițiile în care te vei lupta cu căldura și vei parcurge traseul într-un timp mult mai lung. Trotinetele circulă cu o viteză medie de 20 km/h. Pornirea costă 2-3 lei, iar sistemul de taxare se face cu 50-60 de bani/minut. Astfel, o distanță de 10 km o vei parcurge în aproximativ 45-50 de minute și vei plăti în jur de 28-30 de lei.

 

Bicicleta

Cu o cursieră, 10 kilometri pot fi parcurși în aproximativ 35-40 de minute. Cu o bicicletă confecționată pentru promenadă, care poate fi închiriată din mai multe puncte din Capitală, ai putea parcurge traseul în mai bine de o oră. Dacă bicicleta nu este cea mai comodă și rapidă variantă, avantajul este prețul, care variază între 6-10 lei/ oră.

Taxiurile

Presupunem că taximetristul în mașina căruia te-ai urcat respectă legea, deci circulă cu ceasul pornit și nu cere, respectiv nu primește șpagă. Pentru o distanță de 10 km și un tarif mediu de 1,80 lei/ km, plus pornirea, vei plăti 20 de lei. În jurul orei 11:00 vei parcurge traseul în 25-30 de minute, iar la ora de vârf, 18:00, în jur de 40-45 de minute.

Uber, Bolt, Yango – ride-sharing

Pentru 10 kilometri, vei plăti între 21 și 27 de lei utilizând cunoscutele și totodată, controversatele aplicații de ride-sharing. Tarifele diferă în funcție de companie, de mașină, respectiv șofer și de intervalul orar. Taxarea se face atât pe distanță, cât și pe minut, atunci când mașina nu se află în mișcare.

 

GetPony – car-sharing

Car-sharingul funcționează tot în baza unei aplicații mobile, doar că utilizatorul este și șofer. Acesta identifică mașina disponibilă pe hartă, o deschide cu ajutorul aplicației, ia cheia din torpedou și pleacă la drum. Taxarea se face pe minut. Cea mai ieftină mașină costă 1,40 lei/ minut, iar cea mai scumpă, 2,50 lei/ minut. Atunci când este aglomerat, deci mașina circulă cu maxim 15 km/ oră, minutul se taxează cu 70 de bani. Cea mai ieftină mașină mai poate fi închiriată cu 56 de lei/ oră sau cu 336 lei/ zi. Pentru o cursă de 30 de minute, din care 22 de minute le petreci pe drum, iar restul la semafor, vei plăti în jur de 35 de lei. La oră de vârf, ai putea plăti aproximativ 45 de lei.