Microsoft pariaza 6 miliarde de dolari in meciul cu Google

Microsoft a anuntat ca va cumpara cu sase miliarde de dolari Aquantive, ultima mare companie independenta de publicitate on-line, anunta "Financial Times".

Aceasta este cea mai mare achizitie in istoria de peste 30 de ani a producatorului de software. Mutarea vine ca raspuns al cumpararii DoubleClick de Google pentru 3,1 miliarde de dolari si dupa ce Yahoo a achizitionat RightMedia pentru 680 de milioane de dolari, ambele fiind companii de publicitate pe internet.

Pana acum, Microsoft s-a concentrat pe achizitionarea de firme mici, care veneau insa cu tehnologii revolutionare. Cea mai mare achizitie facuta de corporatie inainte de Aquantive este cea a companiei daneze de software Navision, pentru aproximativ 1,4 miliarde de dolari, acum cinci ani.

Obsedati de concurenta

Microsoft face eforturi sustinute pentru a opri ascensiunea Google in mediul publicitatii on-line. „Aceasta achizitie este un mare pariu pe termen lung si este totodata un mare pas inainte”, a spus Kevin Johnson, presedintele diviziei de platforme si servicii a Microsoft. Compania Aquantive include si una dintre cele mai mari agentii de publicitate interactive, Avenue A Razorfish.

„Cred ca politica acestei firme nu se potriveste cu cea a Microsoft si s-ar putea ca investitia de sase miliarde de dolari sa nu fie una rentabila”, a spus Tim Vanderhook, specialist in publicitatea on-line. Johnson contrazice aceste temeri si este convins ca noua achizitie va ajuta Microsoft sa furnizeze servicii de publicitate, in special pietei in crestere care este televiziunea on-line.