Editura Evenimentul si Capital

Microbuzul morţii era defect

95c73b2a08186921ac8fe22151509898eb754bdc
Autor: | | 52 Comentarii | 0 Vizualizari

Maşina în care au murit 14 persoane după ciocnirea cu un tren, la Scânteia, fusese respinsă la inspecţia tehnică, în februarie. Procurorii investighează o variantă- surpriză în cazul catastrofei feroviare din comuna Scânteia, de lângă Iaşi.

Este posibil ca microbuzul implicat în accidentul care s-a soldat cu moartea a 14 persoane să fi fost defect, existând martori care afirmă că vehiculul s-a oprit în mod inexplicabil după ce a trecut pe două dintre cele trei linii de cale ferată din apropierea gării. Varianta martorilor este completată de trecutul tehnic al microbuzului: a fost respins, în luna februarie, de la inspecţia tehnică periodică (ITP), iar cu trei zile înainte de accident viza tehnică expirase şi nu a fost reînnoită.În plus, mama şoferului spune că fiul ei „şurubărea toată ziua la maşină”. Viza tehnică expirase „Microbuzul implicat avea inspecţia tehnică periodică valabilă până pe 11 august, cu trei zile înainte de accident. Nu s-a prezentat pentru refacerea expertizei maşinii”, spune Pavel Hodea, directorul regional al Registrului Auto Român pe probleme de ITP. Conform legii, microbuzele de transport persoane trebuie aduse la inspecţie la fiecare 6 luni. Cu câteva luni înainte a fost respins şi trimis la reparaţii “Pentru precedenta viză, din februarie 2009, microbuzul a fost evaluat la Regia Autonomă de Transport Public Iaşi. Nu a primit viza, a primit sarcina de a face câteva ajustări şi deabia după aceea vehiculul a fost analizat din nou şi a primit ITP-ul”, susţine Hodea. Imediat după accident, mai mulţi martori au relatat că microbuzului i-a „murit motorul” pe linia a treia. “Nu e prima oară, s-a mai întâmplat aşa ceva o dată”, a declarat, sâmbătă, un sătean din Scânteia. Pe de altă parte, mama şoferului a declarat, în aceeaşi zi, pentru EVZ: “Fiul meu era cel care repara maşina. Pe lângă faptul că era exploatat cu cursele, toată ziua şurubărea la ea”. “Luăm în calcul orice variantă. Cred că o să facem şi o expertiză a resturilor maşinii. Rămâne de văzut pentru ce a fost respinsă maşina de la ITP în februarie. Declaraţiile din ziare de până acum le luăm sub o oarecare rezervă. Urmează să audiem noi persoanele şi să vedem care este adevărul”, a declarat Mihai Covalciuc, procurorul de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Iaşi, care investighează cazul. Mecanicul trenului, audiat de procurori În cursul zilei de ieri, după audieri, Covalciuc a declanşat cercetări pentru infracţiunile de fals intelectual şi uz de fals împotriva administratorilor firmei Valcris Trans SRL, căreia îi aparţinea microbuzul. Ionel Dumitriu şi Constantin Scântei sunt acuzaţi că au depus la Inspectoratul Teritorial de Muncă acte ale unui angajat care susţine că nu a semnat vreun contract cu firma respectivă. În plus, există suspiciuni că şi un al doilea şofer de la Valcris lucra „la negru”, ca şi şoferul implicat în tragedia din 14 august. „S-a stabilit că au completat cu date nereale contractul de muncă încheiat cu o persoană care avea atestat profesional şi un aviz de transport, document necesar pentru obţinerea licenţei de transport şi traseu de la Autoritatea Rutieră Română (ARR). Persoana în cauză (Florin Iacob - n.r.) spune că nu avea cunoştinţă că figurează la ITM cu contract de muncă încheiat în luna martie şi că semnătura de pe contract nu este a lui. În plus, microbuzul acela a efectuat curse fără licenţă în Scânteia şi nu avea licenţă nici pe ruta Paşcani”, a declarat Mihai Covalciuc, procurorul de caz. Microbuzul fusese construit pentru transport marfă Din declaraţiile lui Ionel Dumitriu, administratorul firmei de transport, reiese că îl cunoştea pe şoferul Petrişor Apostu şi era în negocieri cu el pentru a-i vinde microbuzul. „Autovehiculul a fost construit pentru transport marfă, dar a fost modificat legal pentru transport persoane de o firmă autorizată”, a precizat Covalciuc. Astăzi vor fi audiaţi mecanicul locomotivei şi conductorul trenului care a intrat în coliziune cu microbuzul. VICTIME Alte două înmormântări Încă două victime ale accidentului tragic de vineri au fost îngropate ieri. Localnicii din Valea Satului l-au condus pe ultimul drum pe Vasile Zaporojan, în vârstă de 65 de ani. Bărbatul plecase vineri la Iaşi pentru a-şi ridica pensia. În cătunul Boroşeşti a fost înmormântat Mihai Râdeanu, în vârstă de 53 de ani. Vecinii povestesc că Rădeanu a plecat la Iaşi fiind rugat de Florin Chelaru (decedat şi el) să-l însoţească. Doi supravieţuitori ai tragediei sunt în continuare monitorizaţi cu stricteţe de medici. Ilie Meşteru (34 de ani), internat cu o fractură deschisă la piciorul drept şi traumatisme craniene, şi Viorel Chelaru (37 de ani), ajuns la spital cu răni în zona capului, o luxaţie la umărul stâng şi mai multe fracturi ale braţului drept. „Starea lui Chelaru s-a ameliorat uşor. Avea un hematom pe creier şi a fost operat. Ilie Meşteru este în stare gravă, are multiple leziuni severe, cranio-cerebrale şi nu numai, este în comă de gradul II, fără să depindă însă de aparate”, a declarat Florin Grămadă, purtătorul de cuvânt al Spitalului de Neurochirurgie din Iaşi. (Maria Craus, Alina Darie) SOLUŢII INEFICIENTE Maşinile pericol-public, imposibil de oprit Teodora Trandafir Autobuzele şi microbuzele care operează curse locale se transformă, periodic, în sicrie ambulante, iar şoferii se dovedesc veşnicii vinovaţi, care plă tesc, în general, cu moartea. Motivele sunt explicate simplu de autorităţile de control: conducătorii auto încalcă legea şi normele rutiere, toleraţi de patroni. Mai mult, mare parte a microbuzelor de tipul celui de la Scânteia fie au probleme tehnice, întrucât sunt prea uzate, fie sunt modificate: din maşini de marfă în maşini de persoane, prin simpla montare a unor scaune. Cu toate acestea, spun surse din cadrul Autorităţii Rutiere Române, nu pot fi trase pe dreapta atâta vreme cât primesc avizul Registrului Auto Român. „În plus, până acum niciunul dintre pro prietarii firmelor de transport ale căror maşini au fost implicate în accidente grave nu a fost pedepsit. Au fost multe cazuri în care noi i-am pus sub acuzare, iar, în final, au primit fie soluţii de scoatere de sub urmărire penală, fie doar o amendă”, susţin, la rândul lor, surse din poliţie. Aşa s-a întâmplat şi în vara lui 2007, în judeţul Dâmboviţa: o altă trece re la nivel cu calea ferată semnalizată, un autobuz plin cu persoane surprins de un tren personal. Rezultatul a fost un alt carnagiu: 8 morţi (printre care şi şoferul), 11 răniţi grav şi 14 răniţi uşor. Deşi, iniţial, au ajuns la concluzia că accidentul s-a produs din „neatenţia conducătorului”, anchetatorii au dispus un control la firma transportatoare. Concluzia: operatorul a fost amendat cu 5.000 de lei. Dacă la sediul companiei se fac verificări doar la sesizări, şoferii nu scapă de inspectorii din trafic. În primele şapte luni din 2009 au fost controlate 145.114 de vehicule şi au fost date peste 11.000 de amenzi, care au adus la buget aproape 30.000.000 de lei. Mai mult, de 3.700 de şoferi au rămas fără permis, iar 21 de licenţe au fost anulate. Asta, în condiţiile în care, doar de la începutul acestui an, peste 30 de persoane au murit, iar alte peste 100 au fost rănite în accidente în care au fost implicate microbuze. CITIŢI ŞI: Patronii microbuzului ucigaş, cercetaţi pentru fals Şoferul din Scânteia e vinovat, a stabilit Autoritatea Rutieră Morţii din Scânteia, victimele corupţiei

Curs VALUTAR, 21 februarie! Surpriza URIASA! Ce s-a intamplat azi la casele de schimb

Pagina 1 din 2
Tag-uri:



Stirile zilei

Alte articole din categoria: Social

Alte articole din categorie

capital.ro
libertatea.ro
rtv.net
fanatik.ro
wowbiz.ro
b1.ro
cancan.ro
playtech.ro
unica.ro
dcnews.ro
stiridiaspora.ro

LASA UN COMENTARIU

Caractere ramase: 1000

CITEŞTE ŞI
Tema zilei
16:25 Cerere HALUCINTANTĂ în CAZUL Kovesi. „Să-i RETRAGEM CETĂȚENIA!” 15:30 Kovesi este devastată. SEMNAL NEGRU de la Bruxelles. N-a fost niciodată în cărţi. Breaking news 13:24 Lazăr A CEDAT NEVOS după aroganţa lui Toader. Este CEL MAI DUR ATAC în direcţia ministrului Justiţiei 11:50 Ultima LOVITURĂ pentru KOVESI! PLÂNGERE PENALĂ de la fosta ȘEFĂ a DIICOT, Alina BICA 11:39 Kovesi, AGENT SECRET. Ce scrisoare a primit DRAGNEA: „Nu mai este un SECRET” Breaking news 11:19 Aroganţa lui Toader: I-A DAT BOMBA lui Lazăr chiar pe terenul lui. SĂGEŢI PENTRU CSM şi explicaţii pentru Timmermans. Breaking news 10:30 Kovesi ŞI CEL MAI MARE ABUZ din mandatul la DNA. Cine sunt „MÂNJIŢII DE PE LISTA NEAGRĂ”. Breaking news în Justiţie 18:16 BREAKING NEWS. DEZASTRU pentru KOVESI! Îi FUGE PĂMÂNTUL DE SUB PICIOARE... PRIMELE REZULTATE în procesul de selecție pentru Parchetul European 17:24 Kovesi LOVEȘTE DUR la Bruxelles. Instituțiile europene AU FOST ALERTATE 13:49 Kovesi ARE UN PLAN ASCUNS şi elaborat, cu PUNCT FINAL la Cotroceni. Cine s-ar fi gândit? Breaking news 09:16 Tudose A DEVOALAT MAREA MANEVRĂ de pe axa Dragnea-Toader. CE SE SCHIMBĂ LA DNA? Breaking news 22:49 KOVESI, MITRALIATĂ cu SENTINȚE DEFAVORABILE. Mihaela Iorga Moraru, CONCEDIATĂ ILEGAL! 22:34 „În dosar apare şi numele lui Ţiriac” Breaking news în România. MAI MULTE NUME GRELE sunt implicate 19:42 Date importante din „Dosarul penal Kovesi”. Avionul pentru Popa a costat 130.500 euro, spune Parchetul General 11:59 Să fie acesta SFÂRȘITUL pentru KOVESI? Va fi ANCHETATĂ de CEL MAI MARE DUȘMAN. Cândva a DAT-O AFARĂ, acum s-a întors roata 16:37 KOVESI insistă și declanșează RĂZBOIUL cu Adina FLOREA. Amănunte INCENDIARE 16:18 BREAKING NEWS. Ce LOVITURĂ pentru KOVESI!... A venit de unde se AȘTEPTA MAI PUȚIN 16:14 BREAKING NEWS: Laura Codruța Kovesi este DĂRÂMATĂ! Chris Terhes, despre candidatura lui Kovesi: Nu este eligibilă! 12:57 VINE APOCALIPSA pentru Dragnea: PSD, în CĂDERE liberă din cauza lui Kovesi! Dezvăluiri în „Telefonul de la ora 9”