Metro Ploieşti, amendat pentru produse-fantomă

Inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului (OPC) Prahova au sancţionat cu 10.000 de lei magazinul Metro Ploieşti pentru că un produs prezentat ca superofertă într-un pliant publicitar nu a ajuns şi pe raft.

Mărul discordiei, un detector radar

Atras de un produs din pliantul publicitar primit în căsuţa poştală de la magazinul Metro, un ploieştean s-a dus glonţ să-l cumpere încă din prima zi de promoţie.

„În data de 26 martie, ora 19.00, m-am prezentat la magazinul Metro din Ploieşti pentru a cumpăra un detector radar marca Cobra, prezentat ca superofertă (preţ aproximativ 166 lei) în pliantul publicitar Metro, pe care l-am primit la domiciliu. Ajuns în faţa raftului, acesta era gol, un angajat al magazinului spunându-mi că furnizorul este de vină că nu a trimis la timp lotul de detectoare. Având în vedere că în situaţia mea s-au aflat mai mulţi clienţi, cred că Metro Ploieşti se poate face vinovat de publicitate înşelătoare. Am mers la Metro Ploieşti doar în scopul cumpărării detectorului radar din pliantul publicitar”, susţine Dan Ionescu, cel care a sesizat Oficiul pentru Protecţia Consumatorilor Prahova despre această situaţie.

10.000 lei amendă

În urma controlului OPC, Metro Ploieşti a fost sancţionat. „Magazinul Metro Ploieşti a fost amendat cu 10.000 de lei pentru practici comerciale incorecte întrucât nu a putut justifica lipsa produsului din pliantul publicitar la raft”, a declarat Corneliu Buzu, directorul OPC Prahova.

„Într-adevăr, societatea METRO Cash&Carry România SRL a fost amendată în data de 30 martie 2009 cu suma menţionată, iar amenda a fost achitată în termen de 48 de ore”, ne-a declarat Florina Secară, Corporate Communication Assistant METRO Cash&Carry România&Moldova. Magazinul Metro Ploieşti a fost sancţionat de mai multe ori de inspectorii OPC Prahova pentru aceleaşi practici comerciale incorecte.

S-a întâmplat şi în primele zile ale anului trecut, când mai mulţi clienţi au sesizat că o bună parte dintre articolele de îmbrăcăminte prezentate la preţ redus în ofertele publicitare nu s-au găsit pe raft. Atunci, OPC Prahova a sancţionat Metro Ploieşti cu 4.500 de lei.

În sprijinul cititorilor

  • În fiecare miercuri veţi putea citi în pagina de protecţia consumatorilor poveşti ale românilor care au fost înşelaţi şi soluţii la problemele lor.
  • Puteţi adresa întrebări şi reclama abuzuri la adresa consumator@evz.ro.