Metro pierde procesul cu ANPC. Raionul de pește se va închide

Metro pierde procesul cu ANPC. Raionul de pește se va închide

Metro pierde procesul cu Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC). ANPC a câștigat procesul împotriva hypermarketului Metro pentru care a propus închiderea temporară a raioanelor de pește pentru neregurilor constatate în timpul controalelor realizate în cursul anului 2019.

Conform ANPC, în cursul anului 2019 au fost aplicate o serie de sancțiuni comercianților de pește proaspăt și congelat.

În urma acțiunii ”Pește” demarată la începutul anului trecut, ANPC a oprit de la comercializare peste 22 tone de pește și produse din pește. Activitatea a fost demarată de Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța cu ajutorul CRPC Regiunea București-Ilfov. Acțiunea sancționa produsele așa zise“proaspete” de pește, unele pescuite chiar de 14 zile, conform FocusPress.

La nivelul județului Constanța,  în cadrul acțiunii de control au fost controlați mai mulți operatori economici, printre care menționăm: Auchan Romania, Fisher Group, Telecamir.com, Miricos SRL, Selgros Cash&Carry, Metro Cash&Carry, Carrefour, Kaufland Romania. Au fost sancționați mai mulți operatori și a fost retrasă de la comercializare o cantitate de 20 de tone de pește și produse din pește cu o valoare de 643.186 lei.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pe trasabilitate au fost demarate controale în regiunea București Ilfov unde au fost aplicate 41 sancțiuni contravenționale în valoare de 460.000 lei și cinci avertismente. S-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a cantității de 22.733 kg pește și produse de pește, în valoare totală de 707.156 lei și oprirea temporară de la comercializare a cantității de 4.410,5 kg de pește și produse de pește, în valoare de 129.706 lei, potrivit unui comunicat ANPC.

 

Urmare a acestei acțiuni ample METRO CASH & CARRY ROMANIA SRL, conform legislației,  a acționat în instanță împotriva intenției ANPC de a opri activitatea ce viza comercializarea peștelui în cadrul hypermarketului. S-a depus o cerere convențională în data de 16.04.2019, cu modificări ulterioare, ultima fiind în data de 25.10.2019.

Printre abaterile constatate, în timpul acțiunii de control l toate unitățile, se numără: • comercializarea de pește și produse de pește congelate cu gheață suplimentară în ambalaj, produsele având aspect de bloc compact • comercializarea de pește și produse de pește congelate cu acumulare cantitativă de gheață și arsuri de congelare • pește și produse de pește congelate în ambalaje depreciate • comercializarea de pește și produse de pește care prezentau decolorări, miros specific, suprafață acoperită cu mucus și modificări organoleptice • comercializarea de produse cu data durabilității minimale depășită • depozitarea fără a se respecta condițiile de temperatură menționate pe eticheta produsului și/sau fără existența stratului de fulgi de gheață protector. • lipsa informațiilor privind modul de capturare și denumirea științifică a produselor comercializate • lipsa informațiilor privind faptul că peștele și produsele din pește fac parte din categoria alimentelor alergene • indicarea necorespunzătoare a prețurilor

 

In instanță procesul a fost câștigat de ANPC: ”Am arătat că, indiferent de dimensiunea operatorilor economici, legea se poate și trebuie aplicată la fel”, potrivit ANPC.