Lanţul german de magazine se specializează în soluţii pentru clienţii-companii şi organizează cursuri de gastronomie.
În magazinul Metro din cartierul bucureştean Militari au loc, în fiecare zi, cursuri de pizza şi sushi, dar şi de mâncare mediteraneeană, de diverse preparate din peşte sau deserturi. Tot aici, somelieri renumiţi dau lecţii despre cum se asortează vinul cu mâncarea sau despre cum trebuie păstrat şi servit vinul.
Lanţul de cash&carry Metro se repoziţionează pe piaţă şi oferă clienţilor-companii soluţii pentru afacerile lor, aşa cum este cursul de gastronomie. Metro se va îndepărta astfel de consumatorul final şi se orientează puternic pe câştigarea clienţilor mari. „Vrem să ne instruim clienţii (companii). Îi vom învăţa cum să gătească, cum să păstreze vinul sau cum să servească mâncărurile. Le oferim soluţii, iar unora poate chiar idei de afaceri“, explică François Oliver, directorul general al Metro România. Schimbă macazul
La mijlocul anilor ’90, când a început expansiunea Metro în România, lanţul deservea atât clienţi - companii, cât şi consumatori finali. Extinderea rapidă a lanţurilor de supermarketuri i-a obligat pe managerii de la Metro să schimbe strategia. „Cu centrul de gastronomie îi vizăm mai ales pe cei care deţin hoteluri, restaurante sau cafenele“, spune Oliver.
Potrivit şefului de la Metro, astfel de centre de gastronomie ar putea fi deschise şi în ţară. „Dacă vor exista solicitări, ne gândim să ducem proiectul în mai multe oraşe. În Bucureşti nu va exista un alt centru în afară de cel din Militari“. Metro are acum 23 de magazine, iar anul acesta va mai deschide unul, cel mai probabil la Deva.
Cu diploma în restaurant
Centrul de pregătire în gastronomie din Militari este unic în regiune şi este similar unui proiect deschis în urmă cu opt luni în Franţa. „Sper ca peste câţiva ani diploma pe care o vom elibera să reprezinte o garanţie de calitate, iar restaurantele care lucrează cu noi să fie mai apreciate, pentru că deţin acest certificat“, potrivit directorului de la Metro.
Peste trei săptămâni, Metro va derula un al doilea proiect de acest gen, în care clienţilor li se vor oferi cursuri de vânzări. Cursurile de gastronomie, precum şi cele de vânzări, sunt gratuite, dar nu pot fi urmate decât de clienţii-companii ai Metro.
„În afară de aceste soluţii pentru afaceri, am analizat mai bine profilul clienţilor noştri şi nevoile lor. Am lucrat şi la stocuri“, explică François Oliver, care nu a făcut public bugetul destinat repoziţionării. În centrul de gastronomie din Metro Militari au fost investiţi 1 milion de euro. Oliver nu a precizat numărul clienţilor-companii.
ÎN BUCĂTĂRIE
„Chef“ instruit în toată lumea
Bucătarul-şef al centrului de gastronomie Metro este Patrick Guibet. El a lucrat în ultimii cinci ani pentru hotelurile Novotel şi Sofitel din România (parte a lanţurilor Accor), iar de 25 de ani a inovat în bucătării din aproape toată lumea. „Este specializat în mâncare asiatică. Mâncărurile din Malaysia le cunoaşte cel mai bine“, îl laudă directorul general al Metro.
„E un mare plus pentru noi, pentru că vrem să creştem segmentul de produse proaspete şi mai ales pe cel de peşte“. „Cred că cea mai mare problemă a restaurantelor din România stă în prezentarea produselor. Vrem să ne instruim clienţi că nu ar trebui să le fie indiferent felul în care arată restaurantul, farfuria şi mâncarea“, spune bucătarul Patrick Guibet.